Martaş Otomotiv Genel Müdürü Erdem Çarıkcı

®
Çok Okunanlar

Petronas Madeni Yağlar ve Mercedes-Benz’den Önemli İş Birliği

Dünyanın en büyük madeni yağ şirketlerinden biri olan ve 100 ülkede faaliyet gösteren PETRONAS Madeni Yağlar ve Mercedes-Benz Global...

EFI Automotive Robot Şarj Cihazı

Robot Şarj Cihazıyla Islak veya Tozlu Şarj Kablolarına Dokunmaya Gerek Kalmayacak!  Aracınızı Park Edin EFI Automotive’in Robotu Gelip Şart Etsin!  Fransız otomotiv...

Yeni Mercedes-Benz G 580, arazi yetenekleri

Mercedes-Benz’in yeni modelleri ve en son teknolojik gelişmeleri Auto China 2024’te sektörün önde gelenleri ve ziyaretçilerle buluşuyor. Dünya prömiyerini...

Otomotiv yedek parça bağımsız yenileme pazarında faaliyet gösteren satış, pazarlama ve dağıtım şirketi Martaş Otomotiv, sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında yedek parça dağıtım sektöründe bir ilki hayata geçirdi. Şirketin başlattığı çevreci “Kasa” projesiyle, dağıtım merkezlerinden gönderilen ürünlerin sevkiyatında kullanılan karton kutular, yerini geri dönüşümlü plastikten yapılan, toplanabilir kasalara bırakıyor. Proje ile yıllık yaklaşık bin ağacın kesilmesinin engellenmesi ve karton atık oluşumunun önüne geçilmesi hedefleniyor. Martaş Otomotiv’in dijital altyapı sistemine tanımlanan kasalar, kaybolma ihtimallerine karşın üzerinde yer alan karekodlar sayesinde kontrol edilebiliyor, böylece daha güvenli bir teslimat süreci sunuluyor.

Martaş Otomotiv Genel Müdürü Erdem Çarıkcı, “Projemizi yaklaşık altı ay önce hayata geçirdik. Bu yeni uygulamamız kapsamında dağıtım merkezlerimizin sevkiyat süreçlerinde kullanılan geri dönüşümlü kasalarla, ürünlerin taşındığı karton kutuların yarattığı çevresel tahribatı azaltıyoruz. Böylece karton kutu kullanımının önüne geçerek yıllık yaklaşık bin ağacın kesilmesini önlemeyi amaçlıyoruz” dedi.

Proje hakkında bilgiler veren Martaş Otomotiv Genel Müdürü Erdem Çarıkcı, “Çevresel sürdürülebilirlik bilinciyle hareket ediyor ve bu anlayışımızı çalışma süreçlerimize yansıtıyoruz. Bu kapsamda Kasa projemizi de yaklaşık altı ay önce hayata geçirdik. Yeni uygulamamız kapsamında dağıtım merkezlerimizin sevkiyat süreçlerinde kullanılan kullanımının önüne geçerek yıllık yaklaşık bin ağacın kesilmesini önlemeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.

Martaş Lojistik Müdürü Serdar Maviş de şirketin güçlü bir dağıtım ağına sahip olduğuna dikkat çekerek, Kasa projesinin uygulanacağı lokasyonlar hakkında bilgiler verdi. Maviş, “Uygulamamız, dağıtım merkezlerimizin tamamında devreye alındı. Uygulama zorluğu olan rotalardaki problemlerimizi de çözüp projemizi tüm sevkiyatlarımızı kapsayıcı hale getireceğiz. Bundan sonra hedefimiz uygulamayı depolarımız arasındaki tüm ara süreçlerde de uygulamak olacaktır” diye konuştu.

“Projeye ilk başladığımızda 13 bin kasayı sevkiyat süreçlerimize dahil ettik” açıklamasını yapan Maviş, “Ocak ayı ile birlikte Avrupa Dağıtım merkezimizde de projeyi devreye aldık ve 30 bin kasaya, yani yüzde 70’lik bir kasa kullanım kapasitesine ulaştık. 2022 yılının ortalarında tüm sevkiyatlarımızı Kasa projesi dahilinde gerçekleştirmeyi öngörüyoruz. Böylece bir yıl boyunca, toplam 1 milyon kasanın sevkiyat süreçlerinde döngüsel olarak kullanılmasını hedefliyoruz. Bunun yanında Geri Dönüşümlü Kasalar sayesinde sevkiyat kalitemizi bir üst seviyeye taşımış olduk, ürünlerimizi ezilme ya da hava şartlarından etkilenme gibi risklerden koruyoruz; bu yönde de müşterilerimizden çok olumlu geri bildirimler aldık” ifadelerini kullandı.

Lift Lojistik’in Genel Müdürü Murat Öge ise kişiselleştirilmiş dağıtım hizmetleri ve teknoloji odaklı atılımlarıyla lojistik sektörüne yeni bir soluk getirmeyi amaçladıklarını vurguladı. Şehir içi ve şehirler arası dağıtıma organizatör mantığıyla yaklaşan şirketin, butik hizmet anlayışından yola çıkarak müşteri taleplerine özel çözümler geliştirdiğini anımsatan Öge, oluşturdukları dijital altyapının önemine dikkat çekti. Öge, “Dijitalleşmenin yalnızca zaruri süreçlerde kullanılması, lojistiğin en büyük eksiklikleri arasında yer alıyor. Biz de bu eksiklikten yola çıkarak; tüm operasyon süreçlerinde ana sorunları tespit ediyoruz. Sevkiyattaki sorunların çözümünde dijital altyapının önemine inanıyoruz. Teknoloji temelli mikro dağıtım çözümlerimizle otomotiv sektöründe en çok tercih edilen, çağının ötesinde bir lojistik firması olmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda yıllık yaklaşık bin ağacın kesilmesini engellemesi hedeflenen Kasa projesinin sunduğu dijital altyapı ile de sektörün önemli bir ihtiyacını karşılayacağına inanıyoruz. Özelleştirilmiş dağıtım hizmetlerimizle, müşteri odaklı çözümler üreterek, lojistik sektöründeki standart hizmet anlayışının dışına çıkmayı hedefliyoruz. Bu anlamda Kasa projesinin de ayrı bir yere sahip olduğuna inanıyoruz” dedi.

Martaş Otomotiv Hakkında Genel Bilgi: 1980 yılında kurulan Martaş Otomotiv, binek, hafif ticari ve ağır vasıta araç grupları yedek parçaları konusunda bağımsız yenileme pazarında faaliyet gösteren satış, pazarlama ve dağıtım firmasıdır. Bugün Türkiye’nin en büyük bağımsız yedek parça dağıtım merkezi konumunda bulunan firma Türkiye’nin yanı sıra, Avrupa ve Orta Asya’nın birçok ülkesine dağıtım yapmaktadır. Martaş Otomotiv, toplamda 72 bin metrekare alan üzerine kurulu, Avrupa Birliği Standartları’nda donatılmış, sektörün en modern ve teknolojik dağıtım merkezlerine sahiptir. 600’ü aşkın nitelikli personeli, 150 binin üzerinde referansı ve sürekli geliştirdiği ürün grubu ve projeleri ile yerli ve yabancı 150’den fazla markanın satış, pazarlama ve dağıtımını gerçekleştirmektedir. “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” prensibi ile sürdürülebilir büyümeyi hedef edinen Martaş Otomotiv, Avrupa’nın en büyük yedek parça dağıtım organizasyonlarından ATR’nin de hissedar üyesidir.

Son Haberler

Stellantis Sürdürülebilir Ulaşım Teknolojisi

Mobilitenin her alanına yatırım yapan, dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, 2023 yılında ortaya koyduğu güçlü performansını sosyal sorumluluk...

Diğer Haberler