LIQUI MOLY, başarı için mücadele ediyor

®
Çok Okunanlar

Sprinter ve tamamen elektrikli eSprinter

Hafif ticari araçlar grubunda sunduğu araçlarla her zaman turizm sektörünün en çok tercih edilen markalarından biri olan Mercedes-Benz, 2024...

EFI Automotive Robot Şarj Cihazı

Robot Şarj Cihazıyla Islak veya Tozlu Şarj Kablolarına Dokunmaya Gerek Kalmayacak!  Aracınızı Park Edin EFI Automotive’in Robotu Gelip Şart Etsin!  Fransız otomotiv...

Karting Sezonuna Coşkulu Açılış

2024 Türkiye Karting Şampiyonası 1. ayak yarışları 20-21 Nisan tarihlerinde 5 ayrı kategoride toplam 66 sporcu katılımıyla TOSFED Körfez...

Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland yeni nesliyle tanıtıldı. Stil sahibi, dinamik, geniş ve çok yönlü yeni...

Motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, yılın ilk yarısında yüzde 23’lük bir büyüme sağladı. Temmuz ayında elde edilen yüksek ciro, yılın ikinci yarısını aynı ivme ile başlatıyor.

LIQUI MOLY, geriye dönüp baktığında son derece başarılı bir altı ay görüyor: Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket, cirosunu önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artışla 355 milyon Euro’ya yükseltti. Genel Müdür Ernst Prost, “Ellerimizi bağlayıp oturmadığımız, aksine elimizi taşın altına koyup çok çalıştığımız için pandemiden daha güçlü bir şekilde çıkıyoruz”, diyor.

Mart ayında bile şirket tarihindeki en yüksek aylık cirosunu kayıt eden muhasebe defterleri, Haziran ayında yaklaşık 66 milyon Euro ile bunun da üzerinde bir rakam gördü. Yılın ikinci yarısında Temmuz ayında 70 milyon Euro tutarında bir ciro elde edildi. Altı ay sonra görülen yüzde 23’lük artış pandemi nedeniyle zayıf geçen bir 2020 yarı yılı ile bağlantılı değildir. Aksine: 2019 yılının ilk yarısına kıyasla artış aslında yüzde 38’dir. Sadece gelirler artmıyor: Ocak ayından Temmuz ayına kadar 53 yeni çalışan istihdam edildi. Ernst Prost bu başarıyı atılmış olan tutarlı adımlara bağlıyor: “Ürünlerimizin kalitesiyle ilgili hiçbir şüpheye yer bırakmayız. Müşterilerimiz için en iyi hizmeti sağlama görevinden asla taviz vermeyiz. 4M dediğimiz değerlerimize yatırım yapmaktan taviz vermeyiz: İnsanlar, pazarlar, makineler ve marka.”

LIQUI MOLY, motor yağlarının giderek daha da zorlu şekilde üretilebilir hale gelen yüksek teknolojili yağlama maddelerine dönüşmesinden de yararlanıyor. Her yağlama maddesi üreticisi bu teknoloji değişimine ayak uyduramıyor. LIQUI MOLY ise sürekli olarak araştırma, üretim ve lojistik alanına yatırım yapıyor – özellikle zor zamanlarda. Ernst Prost, ” Pandemi nedeniyle yatırımları durdurmak, bir çiftçinin tohumlarını tarlaya ekmek yerine satmasına benzer bir durum olurdu,” yorumunu yapıyor. “Bu şekilde kısa süreli faydalar için, o sırada oturmuş olduğunuz dalı kesmiş olursunuz.”

LIQUI MOLY’nin pandemiden o kadar başarılı bir şekilde çıkmasına rağmen, şirket her gün büyük güçlüklerle karşı karşıya kalıyor. Bu durumu elde edilen gelir ortaya koyuyor. Gelirlerin yılın ilk yarısında 8,2 milyon € ile 2020 yılının aynı zaman aralığına göre  (3,6 milyon €) belirgin şekilde yüksek olmasına rağmen önceki yılların hissedilir derece altında kalmaktadır. Ernst Prost, “Birçok hammadde gitgide daha pahalı hale gelmekle kalmıyor”, diyor. “Bazıları neredeyse hiç temin edilemiyor.” Pandemiye bağlı olarak hava trafiği ciddi şekilde aksamış durumda. Kerosen talebi de buna bağlı olarak düşük seyrediyor. Ancak rafinerileri ham petrolden üretilen kerosen yerine basit bir şekilde ısıtma yakıtı veya başka bir şey üretemediği için üretimi genel olarak düşürmeyi tercih ediyorlar. Bu durumdan LIQUI MOLY gibi motor yağı üreticileri de etkileniyor, çünkü yağları için kullandıkları malzemeler daha kıt hale geliyor. Ve sonra motor yağları üretildikten sonra bu malların müşteriye ulaşması da uzun zaman alabiliyor. Çünkü yük gemilerindeki kullanılabilir konteyner yerleri de oldukça sınırlı. Ernst Prost, “Pandemi uzun yıllar boyunca büyümüş, hassas şekilde dengelenmiş bir tedarik sistemini alt üst etti”, diyor. Yine de Temmuz 2,2 milyon Euro’luk bir ciro ile önceki aylara kıyasla yüksek bir kapanış yapıyor ve ikinci yarı yıla dair iyimser bir hava estiriyor. Genel Müdür, “Ancak yine de yılın geri kalanında pandeminin bu sonuçları ile mücadele etmeye devam zorunda kalacağız”, diyor. “Burada toplam 27 milyon € maliyet artışı yaşanacağını hesaplıyoruz. Ancak kaderin önümüze hangi taşları koyduğu konusunda şikayet etmiyoruz, aksine kollarımızı sıvıyor ve bu taşları yolumuzdan çekmek için mücadele ediyoruz.”

Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler