Faraday Kafesi’nde bir Audi!

®
Çok Okunanlar

Hollanda’da “2024 Yılının Elektrikli Aracı” Seçildi

Alman otomotiv üreticisi Opel’in dünya çapında en çok tercih edilen modeli Corsa’nın yüzde yüz elektrikli versiyonu Corsa Elektrik kazandığı...

Batarya maliyetleri 15 yıldan kısa bir sürede yüzde 90 geriledi

Londra Uluslararası Enerji Ajansının (IEA) Bataryalar ve Güvenli Enerji Dönüşümleri Özel Raporu'na göre, düşen maliyetler, inovasyondaki ilerleme ve destekleyici endüstriyel...

Suudi petrol devi Aramco, Çinli Hengli Petrochemical şirketinin %10 hissesini satın alacak

Suudi Arabistan'ın ulusal petrol şirketi Aramco, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Çinli şirket Hengli Petrochemical'ın %10 hissesini güvence altına almak...

Michelin Polonya’daki fabrikasını kapattı, Romanya’ya gidecek

Fransız üreticisi Dünyanın önde gelen lastiklerinden Michelin lastikleri Polonya'nın Olsztyn kentindeki fabrikasını kapatıyor. Michelin lastikleri yeni Romanya'daki fabrikasında 4.000...

Audi’nin elektrikli SUV prototipi e-tron, marka için yeni bir çağın doğuşunu simgeliyor. Audi, bu model ile klasik bir otomobil üreticisinden, müşterilerine kişiye özel şarj hizmeti veren bir tedarikçi olarak konumlanıyor. Audi e-tron, sadece 30 dakika şarjla yola çıkmaya hazır olurken, lityum iyon pilleri tam şarj ile 400 kilometre bir menzil sunuyor.

Siemens’in Berlin’deki şalt tesislerindeki yüksek gerilim test sahasında bulunan Faraday kafesinin ölçüleri: 42 x 32 x 25 metre. Dünyanın en büyük şalt tesisinde bulunan elektrik teknisyenleri ve mühendislerden oluşan bir ekip üç milyon volta kadar ulaşan gerilimlerdeki yıldırımları araştırıyor. 1958’de üretilen parabolik yapının içerisinde ev büyüklüğünde bir şok gerilim jeneratörü bulunuyor; Audi e-tron prototipi ise bunun tam ortasında. Flaş ışıklar otomobilin tavanının üzerindeki şimşeğe benzer akım ile dans ederek 25 metre yüksekliğindeki yapının içini aydınlatmaya yetiyor. Çalışmaları sırasında uzmanlar bir atlama gerilimini otomobile doğrulttular.

150 kW’a kadar şarj olabilen ilk otomobil

Bu deney insanların binlerce yıldır hayalini kurduğu bir şeyi simgeliyordu: yıldırımları yakalamak ve sahip oldukları enerjiyi kullanmak. Günümüzde dahi elektrikli bir otomobili şarj etmek için yıldırımın enerjisini kullanmak imkansız. Fakat bu mühendisler yıldırım hızında şarj hayalini gerçeğe dönüştürmeye bir adım daha yaklaşmış durumdalar. Audi e-tron prototipinin seri üretim modeli, piyasadaki diğer otomobiller arasında şarj istasyonlarında 150 kW’a kadar şarj olabilen ilk otomobil olma özelliğini taşıyor.

Doğru akımla hızlı şarj özelliğine ek olarak bu elektrikli SUV aynı zamanda AC şarj ünitelerinden elde edilen alternatif akımla da yoldayken şarj edilebiliyor. SUV’nin piyasaya çıkmasıyla Audi de şahsi şarj hizmeti vererek e-tron müşterilerinin Avrupa’nın 65 bin noktasındaki şarj istasyonlarına kolay bir şekilde erişmesini sağlayacak. Müşterilerin bu hizmetten faydalanmak için tek ihtiyacı olan bir kart. myAudi portalından yapılan tek seferlik bir kayıt işlemi ve ardından imzalanan bireysel şarj sözleşmesi ile bu hizmetten tüm e-tron müşterileri faydalanabilecek.

Şarj ve navigasyon sistemi entegre çalışacak

Uzun mesafeli yolculuklar myAudi uygulamasından veya doğrudan otomobilin içindeyken planlanabilecek.SUV’de bulunan navigasyon sistemi, sadece bataryanın şarj yüzdesini değil aynı zamanda trafik durumunu ve gerekli şarj süresini de hesaba katarak tahmini varış süresini müşterilere sunacak.

Audi evde şarj için de çeşitli çözümler sunuyor. Talep üzerine yerel Audi bayisinin önerdiği bir elektrik teknisyeni müşteriyi ziyaret edip garajı için hangi şarj seçeneklerinin uygun olduğunu kontrol ederek kurulumu gerçekleştirecek.

Ev enerji yönetim sistemi ile birlikte kullanıldığında ise şarj sistemi bağlantısı akıllı şarj özellikleri de sunuyor. Örneğin, Audi e-tron prototipi evdeki elektrik tesisatının ve otomobilin elverdiği en yüksek çıkış gücüyle şarj olurken aynı zamanda evdeki diğer kullanıcıların da elektrik tüketimini göz önünde bulunduruyor. Dahası müşteriler, elektriğin daha ucuz olduğu zamanlarda şarj etme gibi kendi kişisel tercihlerini belirleyebiliyor. Evde fotovoltaik bir sistem kuruluysa otomobil tercihen sadece bu sistemin ürettiği elektriği kullanarak şarj edilebiliyor.

Son Haberler

DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası

Formula E’de ikişer defa Pilotlar ve Takımlar Çifte Şampiyonluğu bulunan DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 10....

Diğer Haberler