Pazar, Aralık 10, 2023

Euromaster’dan Güvenli Lastik Tamiri ve Doğru Basınç Ayarları

®
Çok Okunanlar

1 milyon 73 bin 982 adet oldu…

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, ocak-kasım döneminde yıllık bazda yüzde 60,8 büyüdü. Böylece Türkiye otomotiv pazarı...

“Lojistik sektöründe çevreci düzenlemelere şehir içi taşımacılıktan başlanmalı”

MENA Bölgesi’nin lider dijital taşımacılık platformu konumunda bulunan TruKKer, kurguladığı iş modeliyle lojistik sektörüne sürdürülebilir bir değer yaratıyor. Her...

Offroadda Görkemli Sezon Finali…

PETLAS 2023 Türkiye Offroad Şampiyonası’nın finali Kahramanmaraş'ta gerçekleştirilen başarılı bir organizasyonla tamamlandı. Kahramanlar Offroad Kulübü tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda Kahramanmaraş...

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ford Otosan ve Bilkent CYBERPARK iş birliği

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ford Otosan ve Bilkent CYBERPARK iş birliğiyle başlatılan “Şehrini Geliştir Ankara” programı, Başkent’in ulaşım sorunlarına yenilikçi...

kontrol edilmesi gereken lastik basınç değerleri doğru yapıldığında, sürüş güvenliği ve erken aşınmanın yanında yakıt tasarrufuna da katkı sağlıyor. Her ne kadar en son teknolojiyle üretilmiş ve en kaliteli lastik de seçilmiş olsa, lastikler doğru basınç ayarında değilse gereken verim alınamıyor ve aynı zamanda sürüş güvenliği de tehlikeye atılmış oluyor. Dolayısıyla basıncın araç üreticisinin tavsiye ettiği değerden daha düşük veya daha yüksek olması, aracın yol tutuşunu, lastiğin performansını ve dayanıklılığını olumsuz etkiliyor.Basıncın, araç kullanım kılavuzunda, sürücü kapısı üzerinde veya yakıt deposu kapağında yer alan araç lastik basınç değerlerine uygun bir şekilde ayarlanması gerekiyor. Subapta çatlak, subap kapağında yırtık ya da lastik patlağı gibi bir dış etken yoksa lastikler ayda ortalama 1 PSI basınç kaybediyor.

Düşük hava basıncı, lastiğin aşırı esneyerek ısınmasına sebebiyet veriyor. Bu da lastiğin yolla temas yüzeyinin bozulmasını ve aracın yol tutuşunun olumsuz etkilenmesini beraberinde getiriyor. Özellikle ıslak zeminde fren mesafesinin uzamasıyla ciddi kaza riskleri de ortaya çıkabiliyor. Euromaster ayrıca, aşınma ve sızıntıların önüne geçebilmek için her lastik değişiminde, lastik basınç izleme sisteminin (TPMS) kontrol edilmesini de tavsiye ediyor. Bu kapsamda 2014 Kasım ayından itibaren trafiğe çıkan tüm yeni binek taşıtlar TPMS ile donatılıyor. Elektronik sensör ve supap parçalarından oluşan, lastik problemlerini anında tespit eden sistem, elektronik supap parçaları aşınırsa arıza verebiliyor. Dolayısıyla her lastik değişiminde TPMS sisteminin de kontrolü gerekiyor.

Euromaster’dan eksiksiz lastik hizmetleri

Euromaster; araç kullanıcılarının beklentilerine en uygun lastikler hakkındamüşterilerini bilgilendirerek, sunduğu ücretsiz check-up hizmetiyle de lastik kullanımı esnasında yaşanabilecek olası mağduriyetlerin önüne geçiyor. Lastik hasarlarının en iyi biçimde giderilmesi için uzman ekipleriyle lastik kontrol, bakım ve onarımını sağlayan Euromaster; sürücülerin lastik maliyetinden tasarruf etmesine ve emniyetli bir şekilde yola dönmelerine katkı sunuyor. Euromaster klasik lastik basınç kontrolleriyle birlikte; diagnostik, sensör montaj-demontaj, aşınan TPMS parça yenilenmesi, sensör programlanması ve sistem kalibrasyonu hizmetleriyle de araç kullanıcılarına eksiksiz hizmet sunuyor.

- Advertisement -
Son Haberler

2. El Online Pazar Analiz Raporu…

INDICATA verilerine göre, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarı online mecralarda 2023 Ekim ayında yılın...
- Advertisement -

Diğer Haberler