Bu motorların Türkiye’de ilk kez üretileceğini belirtiyor

®
Çok Okunanlar

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedefleri

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedeflerini açıklarken yeni kurumsal lansmanını gerçekleştirdi Ağır Ticari Araçlar sektöründe yılın ilk çeyreği beklentileri...

Yeni Tiguan, 2.035.000 TL

Türkiye’de 1.5 eTSI 150 PS DSG hafif hibrit turbo benzinli ve 2.0 TDI SCR 193 PS 4M DSG turbo...

Mercedes EQA ve EQB yenilenen özellikleriyle Türkiye’de

Yenilenen görünümü, verimlilik güncellemeleri ve kullanışlı donanımıyla yeni EQA ve EQB modelleri artık daha da çekici. Yıl başında Avrupa’da...

Elektrikli araç stoku 9 yılda 82 bine ulaştı…

Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Küresel Elektrikli Araç Veri Takipçisi'nden derlediği bilgilere göre, Türkiye'de toplam elektrikli araç satışları 2022'de 7 bin 540...

Üniversite sanayi iş birliği (SAN-TEZ) sonucunda geliştirilen Erin Motor, yüzde 100 özgün Türk tasarımı yerli motor olmasıyla dikkat çekiyor. 2,5 milyar dolarlık motor ithalatının önüne geçmek için üretilen motorlara ilgi, pandemi sürecinde arttı. Erin Motor Genel Müdürü Ersin Şahin, “Made in Türkiye markası sınırlarımızın dışında daha değerli. Motorlarımız kalite açısından Avrupa’da, fiyat açısından da Asya’da üretilen ürünlerle rekabet ediyor.” derken, önümüzdeki 3 yıl içerisinde 4 yeni projeyi hayata geçireceklerini ve bu motorların Türkiye’de ilk kez üretileceğini belirtiyor. 

31 yıllık dünya otomotiv devlerine ihracat gerçekleştiren Şahin Metal’in ikinci kuşak temsilcileri tarafından 11 yıl önce temelleri atılan ve 2015 yılında kurulan Erin Motor, aynı zamanda Yıldız Teknik Üniversitesiyle geliştirilen SANTEZ projesi de. Yüzde 100 Türk özgün tasarımı yerli motorlar, jeneratörler, zirai sulama pompaları ve marin motorlar olarak 3’e ayrılıyor. Ömür boyu garanti sunulan motorlar, Sanayi Bakanlığı tarafından onaylı Tasarım Merkezi’nde üretiliyor. Çevreyle dost, yüzde 20 yakıt tasarruf sağlayan ve sessiz çalışan motorlar hakkında bilgi veren Erin Motor Genel Müdürü Ersin Şahin, “Türkiye’de hakim olan yabancı markaların hakimiyetini kırmak, 2,5 milyar dolarlık motor ithalatının önüne geçmek üzere hayata geçirdiğimiz motorlarımızı, piyasaya sunduğumuz günden itibaren ihraç ediyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde ticaretin seyrini ithalattan ihracata doğru değiştireceğiz.  En çok ihraç ettiğimiz ürün ise jeneratör. Şimdiye kadar hem Avrupa hem Afrika’dan olmak üzere 6 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. Hedefimiz yüzde 51 oranında ihracatı yakalayabilmek ardından bu rakamı yüzde 70’ler seviyesine getirmek.” derken, bundan sonraki amaçlarının Amerika ve Afrika pazarları olduğunun da altını çiziyor. Şahin, “Bugünün dünyasında katma değerli üretim yapmayı hedefliyorsanız pazar hedefinizin tüm dünya olması gerekiyor. Aksi halde maliyetlerinizi düşürmeniz ve rekabet etmeniz oldukça zor. İki farklı segmentteki ürünlerle Afrika ve Amerika pazarlarına açılmak istiyoruz. Daha önce tecrübemiz olmayan Amerika pazarı, bizim için de iyi bir meydan okuma olacak. Afrika pazarına bakımı kolay, zor koşullarda uzun süre çalışmak üzere tasarlanmış bir motor ve jeneratör ile girerken, Amerika pazarına girmeyi planladığımız ürün bambaşka bir pazara hitap edecek.” açıklamalarında bulunuyor.

4 yeni proje yolda

İstanbul Esenyurt’taki 10 bin metrekarelik bir alanda üretim gerçekleştirdiklerini belirten Ersin Şahin, “Erin Motor’un kuruluş felsefesinde özgün motor tasarımı ve üretimi amacı var. Bu sektöre giriş amacımız yüksek katma değerli ürün üretmek ve ilk günden bugüne Ar-Ge faaliyetlerine ciddi bir kaynak ayırıyoruz. 2019 yılının haziran ayında kurduğumuz Ar-Ge merkezimiz 1 yılını doldurdu ve şu an önümüzde çok önemsediğimiz 4 farklı proje mevcut. Bu ürünlerin tamamı ülkemizde ilk kez üretilecek ürünler olacak. Yüksek katma değerli ürün klasmanında çünkü orta-yüksek teknoloji ürün geliştiriyoruz. Sektörümüzde ise öncü konumdayız. Çünkü ne yazık ki sektörümüzde üreticiler yok denecek kadar az ve bizim en büyük farkımız, sürekli inovasyon yapmamız.” açıklamalarında bulunuyor.

Yüzde 100 yerli sermaye ve mühendislik

“Ürettiğimiz ürünlerin tasarımı yüzde 100 yerli sermaye ve mühendislik içermekte. Ürün maliyeti içerisinde de yüzde 92’lik bir yerlilik oranına sahibiz. Yılda bin adetin üzerinde bir üretim gerçekleştiriyoruz. Kapasite artışı için yeni yatırımlarda bulunacağız.” diyen Şahin, pandemi dönemiyle birlikte Türk ürünlerine karşı ilginin ve güvenin de arttığının altını çizerek sözlerine şöyle devam ediyor: Made in Türkiye’ markası sınırlarımızın dışında kendi ülkemizde olduğundan daha değerli. Bizim ürettiğimiz ana ürün bir dizel motor ve ağırlıklı olarak jeneratörlerde kullanılıyor. Bu bağlamda alt yapı sıkıntılarının olduğu ülkelerden daha çok talep alıyoruz. Bunların başında da sahra altı Afrika ülkeleri yer alıyor. Ancak Doğu Avrupa ülkelerinin de ilgilerinden söz etmek mümkün. Motorlarımız kalite açısından Avrupa’da, fiyat açısından da Asya’da üretilen ürünlerle rekabet ediyor.”

Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler