BMW iX Kuzey Burnu’nda aşırı dayanıklılık testinde

BMW Group’un yeni teknoloji amiral gemisi, sürüş ve süspansiyon sistemleri için yoğun bir ayarlama programını tamamlıyor….


L
ansmanından bir yıl önce, BMW iX için seri geliştirme süreci planlandığı gibi ilerliyor. BMW iX’in son tasarımının Münih’teki #NEXTGen 2020’de sunulmasının ardından, yeni teknoloji amiral gemisinin prototipleri artık İskandinavya’nın kuzeyindeki son kış testleri için hazır halde ilerliyor. Kuzey Kutup Dairesi’nin ötesindeki aşırı hava koşullarında yapılan dayanıklılık testi, diğer şeylerin yanı sıra, sürüş ve süspansiyon sistemlerinin ince ayarına hizmet ediyor.  Ayrıca, elektrik motorları, dört tekerlekten çekiş sistemi, şarj teknolojisi, yüksek voltajlı piller ve ısı yönetimi, sıfırın altındaki sıcaklıklarda zorlu asit testine tabi tutuluyor. 

Norveç’in Magerøya adasındaki North Cape’de ıssız yollarda, hem beşinci nesil BMW eDrive teknolojisi hem de süspansiyon kontrol sistemleri, özellikle zorlu yol ve hava koşullarında işlevselliğini ve güvenilirliğini kanıtlamak zorunda kalıyor.

Bu süreçte test mühendisleri, her şeyden önce düşük sürtünme katsayısına sahip yol yüzeylerindeki tahrik ve süspansiyon sistemleri arasındaki etkileşimi değerlendiriyor. Özellikle Kuzey Kutup Dairesi kenarında test sürüşü için hazırlanan emniyetsiz parkurlar, buzlu yollar ve buz yüzeyleri, motor kontrol teknolojisini tam olarak koordine etmek için ideal koşulları sunuyor.

BMW iX, yeni, modüler ve ölçeklenebilir gelecekteki BMW Group inşaat konseptine dayalı ilk modeli. Başlangıçtan itibaren tamamen elektrikli mobilite için tasarlandı ve BMW eDrive Teknolojisinin en son geliştirme aşaması, akıllı hafif yapı ve optimize edilmiş aerodinamik özellikler ile lüks Spor Aktivite Aracının (SUV) rekabet ortamında verimlilikte yeni ölçütleri de belirliyor.

İki elektrik motoru birlikte, mevcut hesaplamalara göre 370 kW / 500 hp üzerinde bir maksimum güç çıkışı üretiyor. Kuzey Burnu’ndaki dayanıklılık testinin ayrılmaz bir parçası, akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi BMW xDrive’ın son ayarı. xDrive’ın son ayarı ve aksa özgü yalpalama momentinin uyarlanabilir ayarlanmasıdır. stabilite ve çekişe ek olarak BMW iX’in verimliliğini sürekli olarak optimize ediyor.

Kış testi sırasında, BMW eDrive Teknolojisinin bileşenleri çok özel zorluklarla karşı karşıyadır. Yüksek voltajlı piller ve şarj teknolojisi, kışın derinliklerinde günlük kullanım için son derece düşük dış ortam sıcaklıklarında saha testine tabi tutulur. Aynı şekilde, şarj seviyesi, menzil ve çalışma durumu hakkında bilgi veren göstergeler ile sürücü sisteminin ve yüksek voltajlı akülerin optimum çalışma sıcaklığını sürekli olarak sağlayan ısı yönetim sistemi, sıfırın altındaki aşırı sıcaklıklara karşı dirençlerini gösteriyor.

Tüm test sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonuç olarak BMW iX’in tüm sürüş ve süspansiyon bileşenlerinin ince ayarı, önümüzdeki aylarda yeni bir sürüş keyfi çağının başlatılmasına zemin hazırlayacak.