BASF 2016 Otomotiv Renk Trendlerini açıkladı

®
Çok Okunanlar

Suzuki Yepyeni 1000 GX ve 8R Modelleri

Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Suzuki Motosiklet, Motobike İstanbul fuarında, kasım ayında Milano EİCMA’da tanıtılan güçlü ve...

Charbel Abi Ghanem’e bir yeni görev daha

1 Nisan 2022 tarihinden bu yana Nissan Türkiye'den sorumlu Genel Müdür olarak görev yapan Charbel Abi Ghanem, 1 Nisan...

İlklerin 140. Yılı: Navitimer 41 ve Cosmonaute B12

140. yaşında Breitling; havada, karada ve denizde zaman tutma konusunda yaptığı yeniliklerden sürdürülebilirliğe dair dönüm noktalarına kadar, imza attığı...

Nissan, 2023 mali yılına kıyasla 1 milyon adetlik ek satış hedefliyor

Nissan, Ambition 2030 vizyonuna ulaşmak için hem ürün portföyünü güçlendirecek, elektrifikasyonu ilerletecek yeni geliştirme ve üretim yöntemleri sunacak. Nissan,...

BASF Boya Bölümü, her yıl otomotiv tasarımının gelecek vaat eden renklerini belirliyor. 65 renkten oluşan bu yılki koleksiyonun ana teması, modern dünyayı şekillendiren iki rakip bakış noktası; sanal dünyanın büyüleyiciliği ve doğallık. “Paralaks” kelimesiyle ifade edilen bu konsept, kendini dürüstçe ifade etme özlemini temel alan ancak farklı açılardan bakıldığında nesnelerin değişmiş göründüğü bir illüzyonu anlatıyor.

 

Çok boyutlu renkler global trendi oluşturuyor

BASF tarafından açıklanan yeni otomotiv renk trendlerine göre sanal ve gerçek dünya arasındaki belirsiz ilişki, otomotiv renk paletlerinde görünür hale geliyor. Sentetik, metalik mavi, gümüş ve beyaz renk tonları, günlük yaşamın dijitalleştirilmesine yönelik bir trendi simgeliyor. Kromatik renkler ve doğal tonlar bir çelişki, özellikle kentsel alanlarda otantik deneyimlere ve duygulara yönelik bir arayış sergiliyor. İki veya daha fazla rengin metalik kentsel renklerle birleşmesini sağlayan yenilikçi pigment efektleri, yarının otomobillerinin renk portföyünü zenginleştiriyor.

 

Ülkelere özel koşullar ve gelişmeler de global trendlerin bölgesel olarak uyarlanmasını şekillendiriyor.

 

Avrupa’da değişen kimlikler

Durduğunuz yeri değiştirmek farklı bakış açılarını görmenizi sağlar ve böylece yeni fikirleri mümkün kılar. Bu, değişen açının renk, efekt ve doku potansiyelini ortaya çıkarttığı otomotiv boyasının geliştirilmesinde doğrudan yansıtılıyor. Bu durum, Paralaks temasıyla bire bir uyum sağlıyor. BASF’nin renk pigmentlerine göre doğrudan bakışı kapsayan fiziksel dünya fikri, dijital görünüm veren yoğun bir metalik mavi ile temsil ediliyor.

 Europe: “ASMR Blue”

Dijital dünyada bir söz söylemenin işareti olan “hashtag” giderek önem kazanıyor. Ancak yine de Avrupalılar “hashtag” koyduktan sonra ne söyleyeceğinizi merak ederken gerçek yaşam deneyimlerini ve kişisel kimlikleri kaybetmeden dijital dünyaya adapte olmanın bir yolunu arıyor.

Avrupa trend dünyasını, değişimin yeni yollarını sağlayan bir duyguyu temsil eden güçlü bayrak kırmızısından antrasit ve siyahların eşlik ettiği daha koyu kırmızılara ve yeşillere kadar değişen bir renk skalası oluşturuyor. Uzun yıllardır otomotivin ana renklerinden bir tanesi olan siyah, derin ve karanlık etkiler oluşturarak tekrar güç kazanıyor.

 

Asya Pasifik’te renk trendi: Özgüvenin ortaya çıkışı

Bölgedeki ekonomik ve diğer zorluklara rağmen Asyalılar, gelecekte başarılı olacaklarından emin. Bu iyimser yaklaşım, mavi-yeşil gibi taze, neşeli renklerle yansıtılıyor. Buna ek olarak Asyalılar, yaratıcılık ve kalite arıyor. Geleneksel değerler ve tipik Asya zarafeti arasındaki bağlantıyı sergileyen metalik kum beji renginin ince dokuları bunu gösteriyor.

 

Kuzey Amerika’da ilerleyici trend

Kuzey Amerika’nın ön plana çıkan rengi “Raingarden”, bakış açısına bağlı olarak yeşil ve mavi arasında geçişler sağlayan yumuşak, sofistike bir gri. Renklerin hemen göze çarpmayan karışımı, insanların toplumda nasıl davrandığını ve teknolojiden nasıl etkilendiğini gösteren çizgileri belirsizleştiriyor. BASF’nin boya yeteneklerine örnek oluşturan bu efekti hayata geçirmek için benzersiz pigment çeşitliliği ve teknik inceliğin buluşması gerekiyor.

 

Dünyanın dört bir yanından uzmanlık

BASF Otomotiv Renk Trendleri, Asya Pasifik, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki stüdyoların uzmanlığından faydalanıyor. Yoğun bir işbirliği içerisindeki ekipler, otomotiv müşterilerine global trendleri ve renk dünyasındaki bölgesel farklılıkları sunuyor. BASF’nin tasarım yetkinliği, bir otomobilin ömrü boyunca bir markayı temsil etme potansiyeline sahip olan trendleri en başından itibaren belirlemede önemli bir rol oynuyor.

Son Haberler

Siemens, Elektrikli Araç Şarj Cihazı Portföyünü Genişletiyor

Siemens, 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D şarj istasyonları ile tek seferde 4 elektrikli otomobili aynı anda şarj edilebilen...

Diğer Haberler