Audi’den araç kullanıcılarına 25. saat

®
Çok Okunanlar

Renault Kangoo, tarihinde ilk kez E-Tech Elektrikli

Bugüne kadar 50 ülkede 4,4 milyon adet satılan Renault Kangoo, 25 yıl önce sunduğu ve kendi sınıfında bir ilk...

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedefleri

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedeflerini açıklarken yeni kurumsal lansmanını gerçekleştirdi Ağır Ticari Araçlar sektöründe yılın ilk çeyreği beklentileri...

Michelin Polonya’daki fabrikasını kapattı, Romanya’ya gidecek

Fransız üreticisi Dünyanın önde gelen lastiklerinden Michelin lastikleri Polonya'nın Olsztyn kentindeki fabrikasını kapatıyor. Michelin lastikleri yeni Romanya'daki fabrikasında 4.000...

Otonom sürüşle merak edilen konulardan biri de sürücünün, otomobilinin içinde araç kullanmasına gerek kalmayacağı bu zamanını nasıl ve hangi ortamda en verimli geçireceği.
İşte Audi, otonom sürüş özelliğine sahip bir otomobilin içinde olmanın nasıl bir deneyim olduğunu İnsan-Makine etkileşimi konusunda uzman Fraunhofer Endüstriyel Mühendislik Enstitüsü IAO ile birlikte araştırdı.

“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car
“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car

Otomobiller direksiyonsuz hale geldikleri zaman, üst düzey mobiliteyi yeniden tanımlayacak bir Audi projesi olan ve ‘25’inci Saat’ adı verilen çalışmada, bir sürüş simülatöründe laboratuvar deneyleri yapılarak, aracın iç mekanının nasıl mükemmel bir çalışma alanına çevrilebileceği incelendi.

Elde edilen bulgular, gelecekte otomobil üreticilerinin müşterileri için, kişisel istek ve ihtiyaçlarına en uygun iç mekanları tasarlamalarını sağlayacak.

“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car
“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car

Gelecekte, A noktasından B noktasına seyahat eden insanlar, rahatça internette gezebilecek, çocuklarıyla ilgilenebilecek veya ofislerini araçlarına taşıyabilecekler. ‘25’inci Saat’ projesi kapsamında Fraunhofer Enstitüsünden uzmanlarla birlikte çalışan Audi, otonom sürüş özellikli bir otomobilde zamanı en iyi şekilde kullanabilmek için gereken noktaları saptamayı hedefliyor.

“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car
“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car

Fraunhofer Enstitüsünde yapılan laboratuvar deneyi için Audi, özel olarak otonom sürüş koşullarını canlandırabilecek, iç mekanı değiştirilebilen ve direksiyonsuz bir sürüş simülatörü geliştirdi. Büyük ekranlara yansıtılan görüntüler gece çıkılan bir otomobil yolculuğu hissi yaratıyor. Araştırmacılar ekranlar yardımıyla sürücülerin dikkatlerini dağıtacak dijital mesajlar yollayabildikleri gibi, aynı zamanda camları karartabiliyor, aydınlatma rengini ve arka plandaki sesleri değiştirebiliyorlar.

 

Katılımcılar Y kuşağından seçildi

Deneyin odağında, Y kuşağı olarak da adlandırılan, 1980’den sonra doğmuş ve otonom otomobil fikrine açık oldukları düşünülen genç katılımcılar yer aldı. Deney süresince 30 katılımcı, otonom sürüş özellikli bir araçtaki çalışma ortamına benzer bir ortamda konsantrasyon gerektiren çeşitli görevleri yerine getirmeye çalıştı. Bu sırada, EEG yardımıyla katılımcıların beyin faaliyetleri ölçüldü, tepki süreleri ve hata sayıları değerlendirildi ve izlenimleri kaydedildi.

 

Ortamın uygunluğu dikkat dağılmasının önüne geçiyor

EEG ölçümlerinin sonuçları son derece net: Dikkat dağıtacak uyaranların olmadığı bir ortamda, insan beyni daha rahat çalışıyor. Camlar karartıldığında, ışık ayarları en uygun konuma getirildiğinde ve dijital mesajlar gönderilmediğinde, katılımcıların görevleri daha hızlı ve başarılı bir şekilde yerine getirdikleri gözlendi. Deneye katılanlar da dikkatlerinin daha az dağıldığını belirttiler.

Buna karşın, robot otomobilde “gerçeğe yakın” bir sürüş deneyimi oluşturulduğunda ise beynin önceki kadar rahat olmadığı gözlendi: bu deneyde katılımcılar birtakım reklamlara ve sosyal ağlardan alınan bilgilere maruz bırakılmanın yanı sıra, rahatlatıcı bir aydınlatmadan ve karartılmış camlardan da mahrum bırakıldılar.

Son Haberler

Tesla Çin’de fiyatları düşürdü

Tesla, Çin'deki elektrikli otomobillerinin fiyatlarını 2.000 dolar daha düşürüyor. Grubun bilanço rakamlarının açıklanmasının arifesinde, yenilenen Model 3, daha önce...

Diğer Haberler