3 yılda bir telefon 6 yılda bir araba değiştiriyoruz…

®
Çok Okunanlar

Hyundai’den 650 Beygirlik Bir Sanat Eseri: IONIQ 5 N

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai, elektrifikasyondaki iddiasını 650 beygirlik bir sportif modelle destekliyor. Yüksek performanslı araçlar...

Chery TIGGO 7 Kısa Zamanda Kompakt SUV’un Yıldızı

Çin’in en büyük otomotiv ihracatçısı konumunu 20 yıldır sürdüren Chery, geliştirdiği iddialı modellerle dünya çapında adından söz ettirmeye devam...

İsmini Alpler’deki ünlü geçitten alıyor

Dünyadaki en seçkin motosiklet markalarından İtalyan Moto Guzzi, 20-23 Mart tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek Motobike İstanbul 2024’te,...

Charbel Abi Ghanem’e bir yeni görev daha

1 Nisan 2022 tarihinden bu yana Nissan Türkiye'den sorumlu Genel Müdür olarak görev yapan Charbel Abi Ghanem, 1 Nisan...

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın 7 bölgeden 26 kent merkezinde, 18-69 yaş arası bin 650 kişi ile yüz yüze görüşülerek gerçekleştirdiği “Tüketici İsrafının Boyutlarının İncelenmesi” başlıklı araştırmaya göre  ortalama akıllı telefon değişim süresinin 3,2 yılda bir olduğu ortaya çıktı. Interpress’in söz konusu araştırmadan edindiği bilgilere göre,  Türkiye’de akıllı telefon kullanımının yüzde 84’e ulaştığı belirlenirken, yüzde 14,7’lik kesimin standart cep telefonu sahibi olduğu, telefonu olmayan kesimin ise yüzde 1,5 olarak hesaplandığı tespit edildi. Araştırmaya göre, akıllı telefon sahiplerinin yüzde 7’sinin yılda bir, yüzde 17’sinin ise iki yılda bir akıllı telefonunu değiştirdiği saptandı.

tasarruff

Otomobil sahipleri 6,2 yılda bir otomobil değiştiriyor 

Aynı araştırmada Türkiye’nin yüzde 27’sinin otomobil sahibi olması dikkat çekerken, otomobil sahiplerinin yüzde 10’unun 2 ila 3 yılda bir otomobilini değiştirdiği, ortalama değişim süresinin ise 6,2 yılda bir olarak tespit edildiği görüldü. Ayrıca, gazete, kitap, dergi için para harcamak, kamuoyunun yüzde 57’si için zorunlu ihtiyaç olarak algılanırken taksiye binmek, abur cubur tüketmek, dışarıda yemek yemek, tatile gitmek, kültür sanat konularına para harcamak gibi giderlerin ise ihtiyaç dışı tüketim olarak görüldüğü belirlendi. Tasarruf yapma oranının ise yüzde 14’te kaldığına dikkat çekilen araştırmada, kamuoyunun yüzde 56’sının gelir yetersizliği nedeniyle yüzde 26’sının ise borçları olduğu için tasarruf yapamadığı tespit edildi. Medya Takip Ajansı Interpress’in medyada yapmış olduğu incelemede, tasarruf ile ilgili yılbaşından bu yana yazılı basında 22 bin 771 haber çıktığı tespit edildi.

Son Haberler

Siemens, Elektrikli Araç Şarj Cihazı Portföyünü Genişletiyor

Siemens, 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D şarj istasyonları ile tek seferde 4 elektrikli otomobili aynı anda şarj edilebilen...

Diğer Haberler