Volvo CO2 emisyonu hedeflerini aşacak…

Volvo Cars ve Polestar, 2020 Avrupa Birliği (AB) CO2 emisyonu hedeflerini aşacak

Volvo Cars ve stratejik iştiraki Polestar, filo emisyonlarını, Avrupa Komisyonu düzenlemelerine göre belirlenen 2020 ortak CO2 hedeflerinin ötesinde azaltacaklarını bildirdi. Bu durum, her iki şirketin elektrifikasyona odaklanma stratejilerinin güvenilirliğini daha da fazla artıracak.

Volvo Cars ve Polestar, Volvo Car Corporation olarak, Avrupa Komisyonu tarafından uygulanan havuz sistemine uygun bir biçimde, Ford ile ortak bir havuz oluşturdu ve fazla CO2 emisyonlarını Ford’a ve potansiyel diğer otomobil üreticilerine sundu. Anlaşmadan elde edilen gelir, yeni yeşil teknoloji projelerine yatırılacak.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD in Glacier Silver

Volvo Car Group CEO’su Håkan Samuelsson, “Volvo Car Group için gelecek elektrikli; Şirketimizi somut adımlara bu geleceğe doğrudönüştürüyoruz. CO2 azaltma hedeflerimizi aştığımızı görmekten memnunum. Bu sonuç bize, stratejimizin hem işimiz hem de gezegenimiz için doğru olduğunu gösteriyor” dedi.

Volvo Cars, tamamen elektrifikasyonu taahhüt eden ilk otomobil üreticisive ürün yelpazesindeki her modelde bir elektrikli hibritseçenek sunan tek marka.Şirket ayrıca, teslimatları bu yıl başlayacak olan XC40 Recharge ile başlayarak önümüzdeki yıllarda bir dizi tamamen elektrikli model tanıtmaya hazırlanıyor.

Elektriklihibrit otomobillerin satışları, 2020’nin ilk üç çeyreğinde Avrupa’daki satışların dörtte birinden fazlasını oluşturuyor. Bu dönem boyunca Volvo Cars, IHS tarafından Avrupa’da bir numaralı elektriklihibritremiummarka seçildi. Volvo Cars, 2025 yılı itibarıyla küresel satış hacminin yüzde 50’sinin tamamen elektrikli otomobillerden geri kalanının ise hibritledenoluşmasını hedefliyor.

Bu arada Polestar, bu yılın başlarında tamamen elektrikli Polestar 2 modelini teslim etmeye başladı; Elektrikli otomobil pazarındaki varlığını artırmaya devam ederken hızla Avrupa’nın en önde gelen elektrikli otomobil markalarından biri haline geldi.

Volvo Cars’ın elektrifikasyon stratejisi, şirketin 2040 yılına kadar iklim-nötr olma hedefine yönelik tüm operasyonlarında ve ürünlerinde karbon emisyonlarını ele alan, kapsamlı bir iklim planının sadece bir parçasını oluşturuyor. Plan, elektrifikasyon yoluyla egzoz borusu emisyonlarını ele almanın ötesine geçiyor; şirket ayrıca üretim ağında, tedarik zincirinde ve ayrıca malzemelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı gibi yöntemlerle karbon emisyonlarıyla mücadele ediyor.