Test Sürüşü: 2020 FORD RANGER…!

Test Sürüşü ve Yazı: Özgür Sunay | Fotoğraf: Michael Mckibben

2020 Ford Ranger, kompakt kamyonet sıralamalarımızda güçlü motoru ve yük çekme yeteneği ile 1. sıraya yerleşmeyi başarıyor.

Yeni Ford Ranger bir pick-up’tan isteyebileceğiniz hemen hemen her şeye sahip. Güçlü turboşarjlı motor, Yüksek çekme kapasiteleri, İyi yakıt ekonomisi, İsteğe bağlı SYNC 3 bilgi-eğlence sistemi harika çalışıyor…

Turboşarjlı motoru, hemen hemen her sürüş durumunda enerjik hissettiriyor ve virajlı yollarda iyi bir performans sergiliyor. Ranger rahat ön koltuklara sahip ve SuperCrew modellerinde yetişkinler için yeterli baş ve diz mesafesine sahip arka koltukları bulunuyor.

Segmentteki en kullanıcı dostu bilgi-eğlence sistemlerinden biri de dahil olmak üzere birçok mevcut özellik var.

Aşırı sert sürüşü rahatsız etmese de sürüşü kesinlikle sağlam. 2020 model için arkadan çekişli modellerde mevcut yeni bir FX2 paketi var. 2019 yılında yenilenen Ford Ranger en son sürümü 2011 yılında piyasaya sürülmüştür.

Ranger XL ve XLT olarak iç donanım döşeme özelliklerine sahip. En üst donanımda ise Türkiye’de şu an olmayan Ranger Lariat modeli yer almakta.

Ford, FX2 ve FX4 off-road Ranger’da arazi kabiliyeti paketleri sunuyor. Ranger’ın turbo-dört motoru ile en yakın rakibi yurt dışında Tacoma’dan bile daha iyi bir çekme yük taşıma yeteneği sunuyor.

Ranger, sınıfında lider bir yük kapasitesine sahiptir,  Ranger’ın turboşarjlı dört silindiri oldukça yeteneklidir. Ranger, 270 beygir gücü turboşarjlı 2.3 litrelik dört silindirli motoru performans olarak iyi bir seçenektir.

Özellikle römork çekerken güçlü ve yetenekli hissettiriyor. İvmelenmesi genellikle hızlıdır ve 10 ileri otomatik şanzıman yumuşak vites geçişleri sağlıyor. 

Direksiyon keskin, bu da Ranger’ın manevra yapmasını kolaylaştırıyor. Genelde pürüzsüz bir yolculuk otomobil havasında yaptırıyor. Uygun şekilde donatıldığında, Ranger oldukça yetenekli bir arazi arkadaşıdır. Ranger,  arazi ayarlı süspansiyon, özel arazi lastikleri, kilitli arka diferansiyel, koruma plakaları gibi özellikler içeren seçenek paketleri sunuyor.

Ranger, SuperCab modellerinde dört ve SuperCrew modellerinde beş kişiyi taşıyabilir. Her iki modelde de ön koltuklar geniş ve rahattır, ancak arka koltukta yolcular olacaksa SuperCrew modeli seçilmelidir.

Ranger, arka dış koltuklar için iki tam LATCH bağlantı setine sahiptir. Standart SuperCab’deki alt bağlantı noktaları arka koltukların arkasındaki bir paneldedir.  SuperCab modellerinde, koltuğun arkalığının üzerinde yer alan iki üst bağlama kancası vardır.Ranger SuperCrew, koltukların arkasında braketler şeklinde üç ip bağlantı noktasına sahiptir.

Ranger’daki standart özellikler arasında bir USB bağlantı noktası, Bluetooth, dört hoparlör ve bir Wi-Fi bağlantı noktası bulunur. Mevcut özellikler arasında çift bölgeli otomatik klima kontrolü ve 8 inç dokunmatik ekranlı SYNC 3 bilgi-eğlence sistemi, navigasyon, çoklu yükseltilmiş ses sistemleri, uydu radyosu, iki USB bağlantı noktası, Apple CarPlay ve Android Auto bulunur.

SYNC 3 bilgi-eğlence sistemi değerli bir teknoloji fonksiyonudur. Açık menüleri ve hızlı işlem süreleri ile dokunmatik ekranı geniş ve sezgiseldir. Ses ve klima kontrolleri gibi ayarlamalar için büyük fiziksel düğmeler yer alır.

Amerika’da SuperCrew gövde stilinde 2020 Ranger, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nden beş yıldızdan 4 olarak genel güvenlik derecesine sahiptir.

Ranger, yandan çarpma testinde beş yıldız, önden çarpma testinde dört yıldız ve devrilme değerlendirmesinde üç yıldız almıştır.

Ranger’daki standart sürücü yardım özellikleri arasında bir arka görüş kamerası, önden çarpışma uyarısı ve otomatik acil frenleme bulunur. Ayrıca Ford’un MyKey sistemi de standarttır.

Mevcut aktif güvenlik özellikleri arasında ön ve arka park sensörleri, hız sabitleyici, uyarlanabilir hız sabitleyici, şeritten ayrılma uyarısı, şeritte kalma yardımı, kör nokta izleme ve römork kapsamına sahip arka çapraz trafik uyarısı bulunmaktadır.

Ford, Amerika Michigan’da üretilen bir Pick-Up’tır. Ranger üç donanımda gelir: XL, XLT ve Lariat. Tüm Ranger modellerinde turboşarjlı 2.3 litrelik dört silindirli motor ve 10 ileri otomatik şanzıman bulunur. Arkadan çekiş standart olarak gelir ve dört tekerlekten çekiş isteğe bağlıdır.

XLT, çoğu alıcı için en iyi seçimdir. Kullanıcı dostu SYNC 3 bilgi-eğlence sistemi ve 8 inçlik dokunmatik ekranı dahil olmak üzere taban kaplamasından çok daha fazla standart özellik ile birlikte gelir. XLT ayrıca, elektrikli ayarlanabilir ve ısıtmalı ön koltuklar gibi taban XL döşemesinde bulunmayan konfor ve rahatlık özellikleri sunar.

Temel motor: 270 beygir gücüne 2.3 litrelik turboşarjlı dört silindirli motora sahiptir. Şanzıman: 10 ileri otomatik

Ford Ranger XL paket seçiminizde ise: Standart özellikler arasında kumaş döşeme, bir USB bağlantı noktası, Bluetooth, dört hoparlör, bir Wi-Fi etkin noktası, bir arka görüş kamerası, Ford’un MyKey sistemi, önden çarpışma uyarısı ve otomatik acil frenleme bulunur.

Ford Ranger Lariat paket seçiminizde: Alt kaplamaların standart özelliklerine ek olarak, Lariat deri döşeme, sekiz yönlü elektrikli ayarlanabilir koltuklar, ısıtmalı ön koltuklar ve ön ve arka park sensörleri ile birlikte gelir. Uyarlanabilir hız sabitleyici, navigasyon ve uzaktan çalıştırma içeren bir seçenek paketi var. SuperCrew modellerinde bu paket aynı zamanda HD Radyo ve 10 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi ile birlikte gelir.