Test Sürüşü: SsangYong 4×4 MussoGrand…

Sektörün “en”lerinin belirlendiği “ODD “Satış ve İletişim Ödülleri, 2019 Gladyatörleri” Yılın En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası Ödülü SsangYong Türkiye’nin Ticari Pick-Up iddialı aracı olan 4×4 MussoGrand modelinin test sürüşünü yaptık. (Off-Road)

Musso Grand Pick-up, Ssangyong markasının öne çıkan çelik üretiminden nasibini alarak, kendiliğinden özel bir zırha sahip kuvvetli katmanlardan çelikten yapılmış bir araç, aracın her noktasında kapıları dahil bu özel zırhı görebiliyor ve hissedebiliyorsunuz zaten.

Daha önce 4×2 çekişli modelini test etmiş olduğum MussoGrand’ta tek fark 4×4 vites ve diferansiyel kilidinin yer alması. Ağır arazi şartlarında eğim inişi ile birlikte bu 4×4 teknolojisini kullandım ve epey de iyi bir şekilde çok işe yaradı.

Özellikle, zorlu yol şartlarına göre sürücü tarafından çekiş sistemi seçilebiliyor olması, optimal ve dengeli kullanım sağlıyor. Araç normal olarak 4×2 (2H) modunda kullanırken sadece 2 çeker ve daha ekonomik olarak yakıt sarfiyatı söz konusu olabiliyor.

Tabi aracı test ederken üzerinde Petlas marka kış lastikleri mevcut idi. Kar ve buza bu sefer gidemedik ama off-road’ta aracı denedik.

MussoGrand 4 katmandan oluşan çelik şasi ve 1.5 gpa ultra yüksek gergili çelik kullanılarak üretilmiş. Bu da sürücü ve yolcuların can güvenliğini koruması bakımından önemli.

Araç arazi şartlarında öncelikle 4H moduna en fazla 60km kadar hızlar ile sürüşte otomatik olarak geçiyor. Öndeki gösterge panelinde 4H yeşil ışığı bu anlamda görebilirsiniz. 4H arazi çekişinde araç torku 4 lastiğe birden diferansiyeli kilitlemek sureti ile dağıtıyor. Bu da Ssangyong Musso Grand’ı arazide (arazi canavarına) resmen dönüştürüyor.

Aracı 4H modunda hafif toprak çamurlu ve kaygan bir zeminde kullanmak gerçekten eğlenceli yokuş (eğim iniş desteği) vites sadece N konumunda boşta iken sizi güvenli şekilde fren yaparak indirmeyi başarabiliyor.

SsangYong Musso Grand’ın içi bu anlamda gayet sade ve dokunuşu odaklı. El freni altında bulunan 4×4 silindir kumandası ile aracın vitesini manuel olarak kullanmanız ve geçirmeniz gerekiyor. Bu arada en önemli arazi unsurlarından ve sürüş modlarından da vites kolu yerinde ufak bir düğme seçimi ile winter, çamur, kum olarak seçebileceğiniz 3 adet farklı tork sürüş modu bulunuyor. Örneğin araçta winter modunu seçtiğinizde araç sadece 2.viteste kaydırmadan kalkış yapıyor. Torku ve vites geçişlerini yol şartlarına göre uyarlıyor.

Bu anlamda MussoGrand 4×4 ile arazi ortamında kullanışımız gayet zevkli idi. Aracı çok daha zor bir arazi ortamında vites 4 Low moduna alıyorum. Bu sefer gösterge panelinde sarı bir ışık yanıyor. Araç kendini daha fazla kasarak güçlü ve ağır bir şekilde 4×4 tankı olarak ilerlemeye çalışıyor. Bu bakımdan hem arazide eğim inişin hem de MussoGrand 4×4 arazi vitesinin iyi çalıştığını söylememiz gerekir. Memnun kalırsınız.

Aracımızı SsangYong bayilerinden ekstra donanımlı yan basamakları ile ve önde yer alan koruma demiri ile de ayrıca satın alabiliyorsunuz. Bu anlamda SsangYong, Mercedes-Benz ticari araçlarda yer almakta olan Mercedes X-Class Pick-up benzerliği ile de ön plana çıkıyor. Arada ki tek fark Musso Grand daha kalın bir şasi yapısına sahip. Bu da bir real olan bir şey.

Aracın bagaj kapağı yeni modellerinde tamamen elektrikli açılmakta. Bu anlamda açılır çene kapağı da yine oldukça güçlü çelikten imal edildiği için yük taşımada önemli bir rol oynamakta.

Ayrıca, MussoGrand’ın bagaj haznesi diğer bazı rakip pick-up lara oranla biraz daha fazla derin durmakta. Arka tarafta ayrıca elektrik çıkışı olan soketi de kasa’da yer alıyor. Bagaj kapasitesi 1.441 litre kullanıcılara geniş depolama alanı sağlıyor. Kasa içinde iç havuz kaplaması da mevcut. Bagaj için kargo bağlama halkaları kasa içindeki taşınacak eşyaları bağlamak için ön plana çıkıyor.

MussoGrand 4×4 olan modeli yaklaşık SsangYong bayilerinde 195.000-199.000 bandı arasında satılıyor.

Yazı / Fotoğraf: Özgür Sunay

MussoGrand Test Sürüşü Fotoğraf Galerisi: