Tesla, 30 kat daha fazla araba satan Volkswagen’i nasıl aştı?

Tesla piyasa değeri Volkswagen’den sonra 100 milyar dolara yükseldi…

Elon Musk, elektrikli otomobil üreticisini yeni bölgeye yönlendirdi, çünkü şirket ilk kez 100 milyar dolardan fazla değerli oldu. Tesla, 30 kat daha fazla araba satan Volkswagen’i nasıl aştı?

Tesla’nın pazar değeri ilk kez Çarşamba günü 100 milyar $ ‘ı (90.2 milyar €) geçerek Palo Alto merkezli ABD otomobil üreticisinin hisseleri% 8.6 artışla 594.50 $’ a yükseldi.

Tesla’nın piyasa değerlemesinde (235.6 milyar $) birinci sırada yer alırken, Toyota’nın ikinci sırada olduğu ve Almanya’nın Volkswagen grubunun yaklaşık 99 milyar $ ‘ı aşarak 3. sırada olduğu anlamına geliyor.

Tesla’nın servetindeki hızlı değişim, “nasıl bu kadar hızlı yükselişe geçtiğini” merak eden ABD Başkanı Donald Trump’ın da ayrıca övgüsünü kazandı.

Trump, Çarşamba günü CNBC’ye verdiği demeçte, “Bir yıl geriye gidip şirketin sonu hakkında konuşuyorlardı ve şimdi birdenbire bu harika şeylerden bahsediyorlar,” dedi.

ABD elektrikli otomobil öncüsü, dünyanın önde gelen otomobil üreticileri Toyota ve Volkswagen hala en çok satan markalar. Tesla 2019’da 367.500 otomobil teslim ederken, Alman ve Japon rakipleri her biri 10 milyondan fazla sattı. Peki Tesla 30 kat daha fazla araba satan rakiplerinden nasıl daha değerli oldu?

Almanya, Köln yakınlarındaki Otomotiv Yönetimi Merkezi’nde bir araştırmacı olan Stefan Bratzel, Tesla’ya kıyasla geleneksel otomobil üreticilerinin nispeten düşük değerlemesinin, yaklaşmakta olan endüstri değişiminde gezinebilecekleri konusunda belirsizliğe bağlı olduğunu düşünüyor. Çarşamba günü yayınlanan bir raporda, “Tesla, akülü elektrikli araçların yanı sıra yüksek pazar sermayesini kısmen açıklayabilen bağlantı konusunda yüksek yenilikçi güce sahiptir.” Dedi.

Ancak Ives, Tesla hisselerinin otomobil üreticisi Çin’de büyüdükçe daha fazla yükseleceğine işlem yapacağına inanıyor.

Aegon Asset Management’ın eski CEO’su ve şu anda özel bir Tesla yatırımcısı olan Gary Black, Elon Musk’un otomobil şirketinin 2025 yılına kadar Volkswagen’den daha fazla kazanabileceğine inanıyor.