Genesis ilk spor aracı olan GV80’i resmen tanıttı…

SEOUL, Güney Kore’de Genesis ilk spor aracı olan GV80’i resmen tanıttı. 

GV80, altı silindirli dizel, yol önizlemeli elektronik kontrollü süspansiyon ve aktif gürültü kontrolü dahil olmak üzere Genesis markası için çeşitli ilkler sunuyor.

Lansman etkinliği ve medya test sürüşü Seul’ün batısındaki Kore Uluslararası Fuar Merkezi’nde (KINTEX) gerçekleşti.

Genesis Markasının Genel Müdür Yardımcısı ve Küresel Başkanı William Lee, “GV80, Genesis’in yenilikçi ruhunun özünü temsil ediyor” dedi. “İlk lüks amiral gemisi SUV’umuz GV80’i piyasaya sürerken aynı anda Genesis için yeni bir bölüm açıyoruz.”

GV80 markasındaki “V” yalnızca Genesis SUV’nin sunabileceği çok yönlülüğü temsil eder. GV80 üretimi, ilk olarak 2017 New York otomobil fuarında gösterilen GV80 Concept’in vizyonunu gerçekleştiriyor.

GV80 SUV, ortak bir tasarım kimliğinden daha fazlası ile G70, G80 ve G90 sedan serisi alt yapısından katılıyor. GV80’in iç ve dış tasarımı, Güney Kore, Amerika Birleşik Devletleri ve Almanya’da bulunan Genesis Tasarım stüdyoları arasında bir işbirliği ile gelişti. 

Hyundai Motor Group Tasarım Başkan Yardımcısı Luc Donckerwolke, “Atletik Zerafet” tasarım dilini SUV mimarisine uygulamaktan çok memnunuz ”dedi . “Kesin oranlar ve her ayrıntıya gösterilen dikkat, GV80’in Genesis tasarım ilkeleri için orijinal olduğunu gösteriyor.” şeklinde konuştu. 

GV80’in iç mekanı, zarif Güney Kore mimari felsefesinin özelliği olan “beyaz alanın güzelliğine” odaklanıyor. “Uzayda lüks” kavramı, GV80 kabininin açık hissini, G-Matrix deseniyle bir motif olarak tanımlamaktadır. 

GV80’in iç kısmının genişliği, yolcu bölmesi boyunca uzanan şık, ince hava menfezlerinin tasarımı ile vurgulandı. 14.5 inçlik bölünmüş ekranlı bilgi-eğlence ekranı, ön ve orta ön panelin üzerinde bulunur. Sert düğmelerin ve anahtarların sayısı, hem estetik amaçlar hem de kullanım kolaylığı için bilerek minimumda tutulmuştur. Yumuşak malzemeler kapı kollarının iç kısmından konsolun alt taraflarını kaplayan kapitone dizliklere kadar her yüzeyi kaplar.

Orta konsoldaki süslü merkez kontrol ünitesi, çevirmeli tarzda kaymaya sahip elektronik, kablolu bir iletim tabanını kapsar. Genesis Entegre Denetleyici aracılığıyla el yazısı tanıma, kullanıcıların yazma tanıma kontrol sistemindeki el yazısı harfleri kullanarak navigasyon ekranında bir klavye kullanmadan bir hedef belirlemelerine veya telefon numaralarını girmelerine yardımcı olur.

GV80, sürüş sırasında yol gürültüsünü önemli ölçüde azaltan dünyanın ilk Yol Gürültülü Aktif Gürültü Kontrolü (RANC) teknolojisine sahiptir. Dijital sinyal işleme bilimine dayanan RANC, kabini susturmak için malzeme ve gövde yapıları gibi fiziksel teknolojiye dayanan mevcut gürültü kontrol teknolojilerinin sınırlamalarının üstesinden gelir. RANC, yol gürültüsünü gerçek zamanlı olarak analiz ederek düzensiz, eşzamanlı yol gürültüsünü önemli ölçüde azaltarak 0.002 saniyede zıt fazların ses dalgalarını üretir.

Buna ek olarak, GV80, araç içi ince toz sensörü aracılığıyla otomatik olarak iç mekan hava kalitesine göre çalışan bir hava temizleme sistemi ile donatılmıştır. Çift filtreli aktif hava temizleme, araç içi hava kalitesini gerçek zamanlı olarak izler ve temiz ve taze bir kabin ortamı sağlayan ince parçacıklı maddelerin% 99’unu giderir.

GV80 benzersiz bir arkadan çekiş platformuna dayanmaktadır; dört tekerlekten çekiş isteğe bağlıdır. GV80, Güney Kore’nin iç pazarında Genesis’e özel, 278-ps 3.0 litrelik altı silindirli dizel motorla piyasaya sürülecek. Maksimum tork 60,0 kgf.m. GV80, sınıfının en iyisi dinamik performans ve yakıt ekonomisi elde etmek için tasarlanmıştır. 19 inç tekerleğe sahip beş koltuklu model olarak donatıldığında, arkadan çekişli dizel GV80 varyantı 11,8 km / l geri döner. İki turbo şarjlı benzinli motor piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra diziye katılacak.

Editör – Özgür Sunay