Mercedes-AMG GT 4-Kapılı Coupé Türkiye’de…

İlk bakışta AMG GT ailesinin bir üyesi olduğunu gözler önüne seren Yeni AMG GT 4-Kapılı Coupé, tasarım mimarisi, gövde orantıları ve bünyesinde barındırdığı tasarım detaylarıyla “Duygusal Saflık” tasarım felsefesini takip ediyor.

Kaslı görünüme sahip motor kaputu ile ailenin en genç üyesi, başarılı AMG GT modellerinin tasarım felsefesini korumaya devam ediyor. Markanın yalın tasarım yaklaşımını devam ettiren bu model, görünümüyle dinamizm, güç ve performans gibi kavramları çağrıştırıyor. AMG GT R modelinde olduğu gibi ön panjurun arkasına radyatörün önünde konumlandırılan AIRPANEL sistemi, aracın aerodinamik verimliliğini arttırıyor. İnce MULTIBEAM LED farlar, AMG’ye özgü ön ızgara, köpek balığı burnu ve Jet-Wing (6 silindirli modelde A-Wing) gibi detaylar ailenin en genç üyesine karakteristik AMG GT görünümü kazandırıyor.

Çerçevesiz yan camlar ve arkada konumlandırılan eğimli ön cam, Coupé’ye ait diğer özellikler olarak öne çıkıyor. Ayrıca dört kapı olmasına rağmen AMG GT modeline has siluet korunmaya devam ediyor. Güçlü omuz çizgisi kadar şişkin ve dışa doğru çıkıntılı arka çamurluklar güç ve performansa vurgu yaparken, arka tasarım ise AMG GT ailesinden izler taşıyor. Oldukça ince LED stop lambaları karakteristik bir görünüm sunarken, kademeli olarak açılan spoyler aktif aerodinamik yapıya vurgu yapıyor.

8 silindirli modellerde üç yatay kanatçıklı hava girişine sahip ön tampon, Jet-Wing, ihtişamlı bir arka difüzör ve trapez formlu çift egzoz çıkışı dikkat çekerken, 6 silindirli versiyonda tek kanatçıklı hava girişine sahip ön tampon, yuvarlak çift egzoz çıkışı ve daha sade tasarımlı bir difüzor kullanılıyor.

Farklı AMG modellerinde kullanılan 4,0 litre hacimli V8 biturbo motor yeni Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ modelinde 639 BG ve 2.500 ile 4.500 d/d arasında 900 Nm tork üretiyor. Yüksek verimlilik seviyesine sahip ileri teknoloji ürünü motoru sayesinde yeni AMG GT 4-Kapılı Coupé’nin en üst güç versiyonu, 315 km/s maksimum hıza sahip ve 0’dan 100 km/s hıza sadece 3,2 saniyede ulaşıyor.

Piezo tipi enjektörlere sahip direkt enjeksiyon, tamamen alüminyumdan krank yatağı, supap zamanlaması, hava-su soğutmalı intercooler gibi teknolojilere kadar ECO start-stop ve süzülme fonksiyonu ile silindir kapatma özelliği de yakıt verimliliğine katkı sağlıyor. Silindir kapatma özelliği, güç gereksiniminin düşük olduğu ortamlarda iki, üç, beş ve sekiz numaralı silindirleri kapatıyor ve böylece yakıt tüketimini önemli oranda azaltıyor. Sistem “Comfort” sürüş modu seçili olduğunda 1.000 ile 3.250 d/d arasında etkin oluyor ve gösterge panelindeki bildirim ile sürücüyü motorun o anki konumu hakkında bilgilendiriyor.