Yeni Ford Focus İlk Bakış…

Yeni Ford focus Test

Yeni Ford Focus, daha önce yaşamadığınız bir sürüş deneyimi sunuyor. Son derece etkileyici, geliştirilmiş ileri Sürücü Destek Teknolojileri, Yeni Ford Focus’la sunulmaya başlıyor. Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Şerit Hizalama Sistemi ve Aktif Park Asistanı gibi teknolojileriyle Yeni Focus, konforu ve güvenliği aynı anda yaşatıyor. Bu akıllı ve teknolojik sistemler aracınızın hızlanmasına, fren yapmasına, hatta direksiyonun kumanda edilmesine yardımcı oluyor.

Türkçe sesli komut özellikli SYNC 3 Araç İçi Bilgi ve Eğlence Sistemi, telefon görüşmelerinizi ve otomobilinizin eğlence sistemi kontrollerini ellerinizi direksiyondan çekmeden yapmanıza olanak sağlıyor. Böylece Yeni Focus ile geçireceğiniz her anı unutulmaz yapıyor.

Ford ve Yapı Kredi iş birliği sayesinde dünyada ilk kez bir otomobil, online bankacılık hizmetlerinin kullanılmasını sağlıyor. Yapı Kredi Mobil Uygulaması ve Ford SYNC 3 birlikte çalışıyor. Bu sayede Ford kullanıcıları ATM ararken, Yapı Kredi Çağrı Merkezi’ne ulaşmaya çalıştıklarında ya da piyasa bilgilerini öğrenmek istediklerinde tüm bu işlemleri yolculuklarına ara vermeden, Türkçe komutlar ile gerçekleştirebiliyor.

Yeni Ford Focus, 6 ileri manuel ve 6 veya 8 ileri otomatik şanzıman seçenekleriyle geliyor. Bu şanzımanlar olağanüstü motor performansı sunarken aynı anda yüksek yakıt tasarrufu da sağlıyor. Yeni Focus’un dış tasarımındaki atletik ve aerodinamik yapı verimliliği en üst noktaya taşıyor.

Akıllı teknolojiler ve sürüş destek sistemleriyle donaltımış Yeni Focus, tüm sürüş koşullarında güven veriyor. Yaya ve Bisikletli Algılama Özellikli Çarpışma Önleme Yardımcısı, muhtemel bir risk anında sizi uyarıyor ve zamanında tepki veremezseniz sizin yerinize fren yaparak olası bir tehlikeyi önlüyor. Böylece hem kendinizi ve ailenizi hem de yayaları korumak için size destek oluyor.

Yeni Ford Focus’ta sevdiğiniz herkese ve her şeye yetecek kadar geniş alan var. Geniş diz, baş ve omuz mesafesi, iç mekanın atmosferine sıradışı bir hava katıyor. Ayarlanabilir ve tamamen katlanabilir arka koltukları sayesinde geride hiçbir şey bırakmanıza gerek yok.

Ford Co-Pilot 360 teknolojileri sürüş deneyiminizi hiç olmadığı kadar konforlu ve keyifli hale getirmek için, gelişmiş birçok teknolojiyi bir araya getiriyor.

Dur-Kalk (Stop&Go) fonksiyonu ile Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Trafik Levhası Tanıma ve Şerit Hizalama gibi kişisel sürüş asistanı deneyimi sağlayan teknolojiler, ilk defa Yeni Focus’ta kullanılıyor ve sizlere daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor.

Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, hızınızı önünüzdeki araca göre otomatik olarak ayarlamakla kalmıyor, Dur-Kalk fonksiyonu ile trafik sıkıştığında otomobilinizi otomatik durdurup yol açıldığında yeniden çalıştırıyor ve yola devam etmenizi sağlıyor. Şerit Takip Sistemi yol çizgilerini izliyor, her zaman şeridinizde kalmanıza yardımcı oluyor.

Aktif Park Asistanı, park sırasında sadece direksiyonun kontrolünü almakla kalmıyor aynı zamanda gaz, fren pedallarını ve vitesi de kontrol ediyor. Focus ST-Line modellerinde sunulan bu akıllı teknolojiyle park etmek hiç olmadığı kadar kolay. Aktif Park Asistanı’nı etkinleştirin, önce yolun hangi tarafına park edeceğinizi sonra da paralel mi yoksa dikey mi park edeceğinizi seçin. Sistem uygun alanı bulduğunda sadece düğmeye basılı tutun ve sizin için tüm işi otomobilinizin yapmasına izin verin.

Ford’un farklı yol ve sürüş koşullarına otomatik olarak uyum sağlayan hassas Dinamik LED Ön Far Sistemi Yeni Focus’ta. Geniş aydınlatma alanı sunan viraj aydınlatması, aydınlatma alanını viraja veya kavşağa gelmeden ayarlayarak maksimum görüş alanı yaratıyor. Sürüş yönünde olmayan tehlikelerin farkında olmanızı sağlıyor ve daha güvenli bir sürüş sunuyor. LED farların gelişmiş Yansıma Önleme Özelliği ile diğer sürücülerin gözünün kamaşması engelleniyor, gece yolculuklarında yolun daha iyi aydınlatılması sağlanıyor.

Gösterge panelindeki bilgiler sürüş sırasında dikkatinizin dağılmaması için direksiyonun ön kısmında yer alan göz hizası gösterge paneline yansıtılıyor. Ayrıca bu panelde gösterilen bilgiler tercihlerinize göre tamamen kişiselleştirilebiliyor.

Yeni Focus ile ilk defa sunulan sürüş modları (Normal, Spor ve Eco), gaz pedalı tepkisini, direksiyon hassasiyetini ve vites değiştirme aralıklarını sizin seçeceğiniz sürüş tarzına göre değiştirerek sürüş deneyiminizi kişiselleştirebilmenize olanak tanıyor.

Beş yıldızlı güvenlik sunan teknolojiler

Yeni Ford Focus’ta yüzde 40 oranında artırılmış ön çarpışma dayanımı ile desteklenen yeni C2 platformu üzerinde geliştirilen ve sürüş destek teknolojileri ile zenginleştirilen yeni tasarım, beş yıldızlı güvenlik sunuyor.

Ford’un Dinamik LED Ön Far Sistemi, geniş aydınlatma alanı sunan viraj aydınlatması ile ilk defa aydınlatma alanını viraja veya kavşağa gelmeden yol koşullarına göre uyarlayarak maksimum görüş yaratıyor. Sistem, 65 metreye kadar şerit işaretlerini takip etmek için ön kameradan yararlanarak farlardan yayılan ışığın köşeye doğru açılmasını ve görüşün geliştirilmesini sağlıyor. Ford patentli, yol işareti okuma kabiliyetine sahip sistem, sürüş yönünde oluşabilecek tehlikeleri daha iyi aydınlatıyor.

Yeni Focus’un ön far huzme açısını ve yoğunluğunu sürüş ortamına uyacak şekilde ayarlayan aydınlatma teknolojileri, yolculuklarda diğer sürücülerin gözünün kamaşmasını engelleyen ve kullanıcıların gece yolculuklarında yolun daha fazlasını görmelerine yardımcı olan Yansıma Önleme özelliği sunan gelişmiş Dinamik  LED farlarla destekleniyor. 

Ford’un iyileştirilen Yaya ve Bisiklet Algılama Özellikli Çarpışma Önleme Yardımcısı yolda veya ileride yolun yanında bulunan veya aracın yoluna çıkabilecek kişileri algılayabiliyor. Çarpışma olasılığı algılanırsa ve sürücü uyarılara yanıt vermezse otomatik olarak fren yapan sistem, yeni Focus’ta artık bisikletleri de tespit edebiliyor. Sistem ön farların ışığını kullanarak gece yolculuklarında da çalışıyor.

Sürücülerin, kazalardan ve dikkatlerini dağıtan durumlardan kaçınmasına yardım etmek için tasarlanan diğer bir sürücü destek teknolojisi de Acil Durum Manevra Destek Sistemi. Sistem, ileride duran veya daha yavaş hareket eden araçları tespit etmek için radar ve kamera kullanıyor. Sistem, çarpışmanın an meselesi olduğunu algıladığında, aracın çevresinden manevra yapabilmesi için manevrayı kolaylaştırmak adına sürücüye yardımcı oluyor. 

Geniş açılı geri görüş kamerası, park edilen yerden geri geri çıkarken daha iyi görüş için aracın arkasında yaklaşık 180 derecelik açıyla geniş görüş alanı sunuyor.

Yüksek performans, verimli sürüş

Yeni Focus’ta otomobil severler, yüksek performans ve yakıt tasarrufu sunan WLTP gerekliliklerine göre hesaplanan ve en güncel, en sıkı Euro 6.2 emisyon standartlarını karşılayan gelişmiş Ford EcoBoost benzinli ve Ford EcoBlue dizel motor yelpazesinden seçim yapabiliyor.

Yeni Focus’ta 125 PS güç sunan bol ödüllü 1.0L Ecoboost benzinli motor 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği ile sunulurken, 6 ileri manuel veya otomatik şanzımanın eşlik ettiği 123 PS güç sunan yeni 1.5L Ti-VCT benzinli motor yüksek verimilik sunacak şekilde geliştirildi. 120 PS güç sunan, 6 ileri manuel veya 8 ileri otomatik şanzımanın eşlik ettiği yeni 1.5L Ecoblue dizel motor da Yeni Focus’un üstün sürüş performans  sunan  motor seçenekleri arasında yerini aldı.

1.0L EcoBoost benzinli motorun yakıt verimliliği ve CO2 emisyonları, üç silindirli bir motor için Ford’un sektörde bir ilk olan Silindir Devre Dışı Bırakma Sistemi kullanılarak geliştiriliyor. Bu sistemde tam kapasite gerekmediği zaman – örneğin motordan çok yüksek performans beklenmediği sürüş durumlarında  motorun silindirlerinden biri otomatik olarak devre dışı bırakılabiliyor. Teknoloji, performanstan ödün vermeden bir silindiri 14 milisaniyede – göz kırpmadan 20 kat daha hızlı – devre dışı bırakabiliyor veya devreye alabiliyor.

Ford’un yeni 8 İleri Vitesli Otomatik Şanzımanı ile sunulan yeni Focus modellerinde, yakıt verimliliği daha da iyileştirilirken yüksek performans da sunuluyor. 125 PS 1.0L EcoBoost ve 120 PS 1.5L EcoBlue motorları ile sunulan  8 İleri Vitesli Otomatik Şanzıman, vites geçiş zamanlamalarını optimize etmek için bireysel sürüş stillerini değerlendiriyor.

Yeni Focus, Ford çalışmaları paralelinde elde edilen verilerine göre seri genelinde yeni WLTP ölçüm standartlarına göre yüzde 10 yakıt verimliliği ve CO2 emisyonu iyileştirmesi sağlarken dört kapılı Focus’ta 0.250 ve beş kapılı Focus modellerinde 0.273 sürtünme katsayısı değerleriyle sınıfının en iyisi aerodinamik değerini sunuyor. Yakıt verimliliği, önceki Focus modeli ile benzer kriterlerle kıyaslandığında 88 kilograma varan ağırlık azaltılmasıyla daha da geliştiriliyor.

Yeni Focus; sedan, hatchback ve station wagon gövde tipleriyle; TrendX, Titanium ve ST-line donanım seviyelerinde 135.000 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatı ile Kasım ayında Türkiye’de otomobil severler ile buluşuyor.