Test Sürüşü: Yeni BMW 5.20i Sedan M Paket…

Yazı ve Test: Umut Özgür Sunay

BMW 5.20i yeni 1.6 litre 4 silindir 170 beygir gücünde toplam ağırlığı 1.605 kg. olan modelin test sürüşünü Istanbul – İzmir arasında git-gel yaparak test ettim. Gayet zevkli bir yolculuk oldu. Uzun yolda 5.20i ‘nin 1.6 litrelik 170 beygir gücünde olan performansını toplam 5 kişi araç full dolu ve klima açıkken yaz sıcaklarında test etmiş oldum.

En baştan söylemem gerekir ise herhangi bir güç kaybı hiç bir zaman yaşamadım.

Aracımıza dışarıdan rengi olarak göz attığımızda ben bu rengi çok beğendim metalik gri/bluestone olarak satılmakta. Üzerinde standart RUNFLAT PIRELLI lastikleri M SPORT paketi ile göz dolduruyor.

BMW‘nin yeni kapalı böbrek ızgarası (BMW 5 Serisi’nde, BMW EfficientDynamics teknoloji paketi ayırt edici bir tasarım ikonu olan böbrek ızgaraları üzerinde görünür. Soğutucu hava talebi düşük olduğunda, böbrek ızgaralarının içinde yer alan Aktif Hava Akışı valfi kapalı durumda kalarak, bu sınıfta benzersiz olan 0,22 cd (hava sürtünme katsayısı) değerini sağlar. Aktif hava akışı özellikli Böbrek Izgaraları motorun, frenlerin ve diğer bileşenlerin ne zaman havaya ihtiyaç duyduğunu bilir ve hava kapakçıklarını otomatik olarak açar. Daha fazla hava girişi gerekmiyorsa, kapakçıkları geri kapatır. Bu durum aerodinamikleri iyileştirir ve yakıt tüketimini düşürür.) Adaptif LED farları, LED sis farları güçlü olan ön burun kısımda gözlere lükse, güce sportifliğe hitap etmekte. M SPORT pakete dahil olan mat alüminyum dış kaplama test aracımızda bulunuyor.

Arka tarafta otomatik açılan ve kapanan bagaj kapağı, içeride size çok geniş bir bagaj yükleme alanı sunuyor. BMW 5.20i nin bagaj hacmi kapasitesi 520 litre.

BMW 520i’nin, 1 ve 3 serilerinde de kullanılan, 1592 cc’lik TwinPower teknolojisine sahip turbo benzinli motoru motoru 5000 ile 6000 devir aralığında 170 HP güç ve 1500 ile 4700 devir aralığında 250 Nm tork üretiyor. En önemli özelliği vergi ve yakıt avantajına sahip bir motor ile donatılmış olması.

Ben size yeni BMW 5.20i M paket 170 beygir sürüşü hakkında birazda bilgi vermek istiyorum. Istanbul’dan yola toplam 5 kişi olarak İzmir’e doğru çıktık, öğlen sıcağı olduğu için klima full açıktı. 1.6 litrelik motor ciddi anlamda herhangi bir şekilde güç kaybına uğramadı. Zaten araç normalde boş iken 1.605 kg. diğer 1 ve 3 serisine göre daha ağır bir araç. 0-100 km arasını fabrika verilerine göre 8.3 saniyede ulaştığı söyleniyor. Ben bunu biraz daha aşağı çektiğimin kanısındayım. Aracın hissettirdiği bu. Tabii eko modunda aracımız duyarsız gaz tepkimeleri yine ayarlamış olduğunuz hız limitlerinde kendisi otomatik olarak vitesi ayarlamak sureti ile hareket ediyor. Cruise control ile hızı her sürüş modunda ayağınız gaz pedalında olmadan özellikle uzun yolda ayarlamanız ve fren yapmak istediğiniz yine direksiyon sol üzerinde bulunan tuş yardımı ile parmağınız ile geri çekerek ani şekilde aracı yavaşlatmamız fren yapmanı mümkün. BMW modellerinde özellikle 5.20i de uzun yolda kullanmış olduğum her sürüş modunda çok başarılı olan benim tavsiyem eğer cruise control açıksa aracın yakıt sarfiyatı ekonomisi bakımından eco-pro ya da comfort sürüş modunda aracı kullanmak sureti ile uzun yolda konforlu hem de güvenli bir şekilde yakıtınızı en aza indirmek sureti ile aracınız dolu da olsa kullanmanızda fayda var.

Yeni BMW 5.20i de direksiyon yapısı zaten çok güzel, ele iyi oturduğu ve sportif olduğu kesin. Kullanım olarak harika bir hissiyat ve yapıya sahip. Sürüşten ve bir 5.20i kullanmaktan zevk alabilirsiniz. Alüminyum  geçişler detaylar kaplamalar iyi. Aracın dış gri-bluestone rengi ile çok uyum içinde olmuş bence.

Aracın bu anlamda sizi doyurduğu kesin. Hem dışarıdan hem de içeriden son derece tatmin edici ve kişinin kafasında soru işareti bırakmayacak yapıda bir görünüşe tasarıma sahip. Biraz da negatif yapılarından bahsedelim mi? Biraz…

Bu araca 1.6 litre motor yakışıyor mu? soru bu . Bence 1.6 litre motorda yakışıyor. Kurtardığı kısım 170 beygir ve 250 nm tork üretmesi. Motor bence gayet bu araç için başarılı. Fakat BMW 5.20i den beklenen ne ? işte asıl soru ben bence. 

Benim beklentimi soracak olursanız 2.0 litre en az 230 beygirlik bir makine. Fakat ülkemizde vergi dilimi sebebi ile zaten iki katını ödeyerek satın almış olduğumuz bu lüks araçlar maalesef 2.0 litrelik motor ile fiyatı yükselecek, yıllık vergisi yükselecek bu sebeple 1.6 litrelik motor ile idare etmeliyiz. En azından 5.20i bu anlamda Türk ailelerine bir ekonomikliği sunuyor. Bu araca sahip olurken ve binerken az yakıt sarfiyatı ile bu lükse ve gösterişe kişisel haz ve doyuma sahip olmanız için kredi çekmelisiniz.

Aracın oturuş pozisyonu M paket olması size vermiş olduğu hissiyat çok güzel. Koltuklar bir kere deri ve çok yönlü ayarlanabilen, baldır uzantısının olması da güzel bir konfor ayrıntı. Araç full yok yok. Deri koltuklar klima açıkken dahi sırtını gündüz ve gece terlettiği için sağlınız açısından bir tişört yada havlu koyabilirsiniz. İzmir dönüşü’de İstanbul a yine dönmek üzere Alsancak’ta navigasyonu ayarladım. Çok iyi bir navigasyon sistemi var. Harika…gördüğüm en iyisi diyebilirim.

Sizi yola iyi bir şekilde sokuyor.

1.6 litrelik motor ile İzmir – Istanbul dönüşünde geç saatlerde gaza hafiften yüklendim. Araç İzmir’in dağlarında virajlarında deyim yerinde ise sol şerit’i kapatıp diğer araçlara fırsat tanımadan yola oturup gidiyor.

Araca baktığımızda korkulu bir rüya olduğu ve M5’e çok benzediği bir gerçek.

Bu performans ile 5.20i M paket modelini kullandığım için memnunum. Arka yolcular için genişlik ve diz mesafesinin daha iyi olmasını beklerdik. Son olarak arka ortada oturan yolcular için şu ayak koyma yerinin arkadan itişli BMW modellerinde ne zaman çözüme kavuşacağı sanırım belli değil…