1.9 Litre Dizel Motora Sahip Yeni Isuzu D-Max, Türkiye’de Satışa Sunuldu

®
Çok Okunanlar

‘Alman otomobilleri ABD’nin güvenliğini tehdit ediyor’ tartışması…

BERLİN - Almanya Hükümet Sözcüsü Steffen Seibert, Berlin'de düzenlediği basın toplantısında, ABD Ticaret Bakanlığının, Başkan Donald Trump'a otomobillerin ve otomobil parçalarının...

2017 yılında en çok dizel otomobiller tercih edildi

sahibinden.com, 2017 yılı sahibindex “Vasıta” verilerini açıkladı. 1 Ocak 2017 - 31 Aralık 2017 tarihlerini kapsayan verilere göre vasıtalar...

Temsa İş Makinaları’na Terex Finlay’den “En Başarılı Müşteri Desteği” Ödülü…

Temsa İş Makinaları, 2015’den bu yana distribütörlüğünü yürüttüğü dünyanın önde gelen mobil paletli kırıcı ve mobil paletli elek üreticisi...

Türkiye’nin ‘en sevilen akaryakıt markası’ 4’üncü kez OPET…

OPET, Mediacat Dergisi’nin Ipsos işbirliği gerçekleştirdiği Lovemarks (Aşkla bağlanılan marka) araştırmasında, bir kez daha “Türkiye'nin Aşkla Bağlandığı Akaryakıt Dağıtım...

Yenilenen Isuzu D-Max, tek ve çift kabin seçenekleri ve üç farklı donanım seviyesiyle Türkiye’de satışa sunuluyor. Tüm özellikleriyle önceki nesilden daha da gelişmiş olan Yeni D-Max, Türkiye’de 4×2 ve 4×4 baz, donanımlı ve full donanımlı V-Cross versiyonlarıyla kullanıcıların karşısına çıkıyor. 2017 yılında ise ilk etapta full donanımlı V-Cross modeli satışa sunuluyor.

Yeni araçtaki en büyük yenilikler, baz modelden itibaren tüm versiyonlarda standart olarak sunulmaya başlanan Led gündüz farları, yokuş kalkış ve iniş desteği, elektrikli-ısıtmalı yan aynalar, uzaktan kumandalı kilit ve kadranlarda vites değişim göstergesi olarak dikkat çekiyor. Tüm versiyonlarda sunulan yepyeni bir 1.9 litrelik turbo dizel motor ise selefinde kullanılan 2.5 lt’lik çift turbolu motorla aynı güç oranını sunarak 164 PS ve 360 Nm tork üretiyor. Otomatik şanzımanlı 4×4 versiyonları 0’dan 100 km/s hıza 12,9 sn’de çıkarak üstün performans sunuyor. D-Max’ın çalışkan karakterinin üzerinde inşa edilen motor, 3,5 ton çekme ve 1 ton yük taşıma kapasitesiyle kullanıcısının her ihtiyacını karşılayabiliyor.

V şeklinde tasarlanan yeni ön burun tasarımıyla ve yüksek oturuş pozisyonuyla sınıfının en iyi sürücü görüş açısını sunan Yeni D-Max, arka koltuktaki yolcular için de en iyi diz mesafesine sahip. Aracın yeni dinamik tasarımıyla birlikte önceki modele oranla 0,4 cd oranında daha düşük sürtünme katsayısı sunması ise yakıt ekonomisi, performans ve iyileştirilmiş kabin gürültü seviyesi anlamına geliyor. Yeni D-Max’in rüzgar tüneli testleri, bu konuda bir otorite olarak bilinen Japonya Demiryolu Enstitüsü tesislerinde gerçekleştirildi.

Tekerlek çamurluklarına doğru genişleyen ve üst ön kısmının aşağı doğru kavisi, aracın ön yüzüne V şeklinde bir ifade vererek etkileyici bakışlara sahip olmasını sağlıyor. Ön ızgara, büyük İsuzu logosuyla pick-up’ın dayanıklı görünümünü pekiştiriyor. Yeni darbe enerjisini emici tasarıma sahip kaput dizaynı, yeni ön tampon, yeni ön panjur, Led gündüz farları, ön tampona monte edilen nikelaj çerçeveli yeni sis farları, alaşım jantlar, 13 farklı dış renk seçeneği, Led stop lambaları ve bagaj kapağı D-Max’in dış tasarımındaki yenilikler olarak dikkat çekiyor.

Yeni nesil D-Max’in içi de daha konforlu bir deneyim sağlamak amacıyla güncellendi.

Yeniden tasarlanan gösterge panelinde merkezi bir gösterge ve daha net fontlar yer alıyor. Manuel şanzımanlı modellerde sürücülerin optimum yakıt ekonomisi sağlamasına yardımcı olacak bir vites değiştirme göstergesi sunuluyor.

Serinin tamamında (Baz modelinde sadece ön kısımda) orta konsolun alt kısmına ve arka koltuktaki yolcular için iki ön koltuk arasına USB portları eklenmiş.

Ön orta ve yan kol dayama bölümleri daha yumuşak pedlerle geliştirilirken, çift kabinli versiyonlarda düz yatırılabilen, kolçaklı, oturma kısmı kaldırılabilen ve 60/40 katlanabilen esnek arka koltuklar yer alıyor.

Türkiye’de sadece Yeni D-Max’te sunulan ve daha fazla hacim taşımaya imkan tanıyan tek kabin ve otomobil konforu sunan çift kabin seçenekleri her ihtiyacı karşılıyor.

Isuzu’nun Tayland’daki Samrong fabrikasında üretilen Yeni Isuzu D-Max, 2018 itibarıyla (Baz ve donanımlı) Anadolu Isuzu’nun Türkiye’deki fabrikasında da üretilmeye başlanacak. Isuzu’nun Avrupa’daki en büyük üretim tesisi olan Anadolu Isuzu Fabrikası, 4×2 ve 4×4’ün baz ve donanımlı versiyonlarının üretimini yapacak. Bir önceki D-Max’i Türkiye’de 2014 yılında üretmeye başlayan Anadolu Isuzu, Yeni D-Max modeliyle de Türkiye’nin halen tek pick-up üreten otomotiv markası olacak.

Yenilenen Isuzu D-Max’in Türkiye’de düzenlenen basın lansmanında bir açıklama yapan Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan;Yeni Isuzu D-Max artık daha dinamik. Arazi şartlarında olduğu gibi, günlük hayata da adapte oldu. O, artık premium donanımları ve üstün sağlamlık DNA’sıyla her yol şartında gidebilen bir araç. Eski nesilde sunulan 2,5 lt’lik motor yerine artık yeni nesil 1.9 lt’lik bir motor kullanıyoruz. Şu an Türkiye’de satılan pick-up araçlar içinde en düşük hacimli motor olduğu için, Yeni D-Max kullanıcılarına uzun vadede ciddi bir MTV avantajı sağlayacak. Türkiye’de tek ve çift kabinli versiyonları, 3 farklı donanım seviyesiyle pazara sunuyoruz.

Yeni özellikleriyle D-Max’ın çok daha fazla ve yeni kullanıcının gönlünü çalacağına inanıyoruz. V-Cross donanıma sahip aracımız, Tayland’daki Isuzu fabrikasında üretiliyor. 2018 yılı ilk yarı yılda da D-Max’in baz ve donanımlı versiyonlarını Anadolu Isuzu Fabrikamızda üreteceğiz ve Türkiye pazarına sunacağız. Yeni D-Max, Türkiye’de seri olarak üretilecek ilk ve tek 1 ton taşıma kapasiteli pick-up olacak. Aracımız aynı zamanda 3,5 ton çekme kapasitesiyle de tüm ihtiyaçları karşılayacak.” dedi.

Yeni 1.9 lt motor ve şanzımanla hem performans hem de MTV avantajı

Yeni nesil D-Max’in önemli değişiklikleri arasında motor ve şanzıman da bulunuyor. Küçültülerek yenilenen 1.9 litrelik motor, 164 PS güç ve 360 Nm tork üretiyor. Özel olarak yeni D-Max için geliştirilen yeni 6 vites, manuel veya otomatik olarak tercih edilebiliyor.

Yeni motorun AdBlue eklemeyi gerektirmeden Euro 6 standartlarını karşılaması bir başka önemli avantaj olarak öne çıkıyor. Bu yeni sistem LNT (Lean Nox Trap) adı verilen bir katalizatör kullanıyor ve bu sayede azot oksiti (NOX) filtreleyerek CO2 oranında düşüş sağlıyor.

1.9 lt’lik yeni motorun silindir bloğu, indüksiyonla sertleştirilmiş delikli döküm demirden üretiliyor. Motor ayrıca yüksek verimliliğe sahip yanma odacıkları, grafit kaplama pistonlar, seramik akkor buji, döner kontrol valfli emme manifoldu ve değişken geometrili turbo şarj gibi özellikler içeriyor.

Yeni D-Max’in yeni 6 vitesli otomatik şanzımanında sürücüler sıralı vites değiştirme kolunu kullanarak manuel modu da tercih edebiliyor ve böylece daha sportif bir deneyim yaşayabiliyor.

Motor ve şanzıman komponentlerinde yapılan geliştirmelerle ağırlıktan da tasarruf ediliyor. Boyutu optimize edilen motorun manuel şanzımanlı modellerinde 57 kg, otomatik şanzımanlı modellerinde 52 kg hafifleme söz konusu. Ayrıca otomatik şanzıman tek başına bir önceki versiyona göre 2,4 kg (4X4 versiyonlar için geçerli) daha hafifliyor. Bu tasarım özellikleriyle bir önceki D-Max modeline kıyasla yakıt tüketimi, Yeni D-Max’te %7 ila %18 oranında azaltılıyor.

Yeni D-Max V-Cross, 1.9 lt’lik yeni motoru ve 6 ileri otomatik şanzımanla 7,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi sergiliyor. 2018 yılında üretimine Türkiye’de başlanacak olan 4×2 baz modeli ise manuel şanzımanla ortalama tüketimde 6,3 lt/100 km gibi çok düşük bir veri sunuyor.

Türkiye’deki pick-up araçlar içinde en düşük motor hacmini sunan Yeni Isuzu D-Max, bu özelliğiyle 5 yıllık kullanım sürecinde 9000 TL’ye varan MTV avantajı sağlıyor. Ayrıca 5 yıl, 100,000 km garantisi sunulan D-Max’te bakım periyotları 20 bin km’de bir gerçekleşiyor.

 

Arazide pick-up dayanıklılığı, şehirde otomobil konforu: Yeni D-Max V-Cross

Yeni Isuzu D-Max V-Cross, sahip olduğu donanım özellikleriyle arazide olduğu gibi şehir içinde de sürücüsüne maksimum konfor sunuyor. Türkiye’de ilk olarak satışa sunulan V-Cross modelinde anahtarsız giriş (araca 80 cm yaklaşınca devreye giriyor) ve çalıştırma (Pasif Giriş ve Marş Sistemi) standart olarak sunuluyor. Yeni gösterge paneli, elektrikli sürücü koltuğu, ön koltuk ısıtma sistemi, ön orta kolçak ve kapılardaki yeni yumuşak dokulu pedler, hem ön hem de arka koltuktaki yolcular için sunulan USB şarj portları, cruise control sistemi, D-VISION Multimedya sistemi, 8 hoparlörlü müzik deneyimi, yeni karbon desene sahip koltuklar, 5 farklı şekilde katlanabilen ve 24 derecelik açısıyla konfor odaklı arka koltuklar, 18” alaşım jantlar, yan basamaklar, nikelaj rollbar, kasa havuzu ve tavan raylarıyla maksimum şıklık ve fonksiyonellik korunuyor.

Birçok premium otomobilde opsiyonel olarak tercih edilen donanımlar, V-Cross modelinde standart olarak sunuluyor. Bu sistemler içinde en büyük yenilik Android işletim sistemine sahip olan “D-VISION” Multimedya Sistemi. 8” dokunmatik bir ana üniteyle orta konsolda yer alan sisteme tüm akıllı telefonlarla (Android ve IOS) Bluetooth bağlantısı kurulabiliyor. Navigasyon ve geri görüş kamerası gibi özellikleri de bünyesinde barındıran multimedya sistemi, 2’si tavanda yer alan toplam 8 hoparlörle pick-up araçlar içindeki en iyi müzik deneyimlerinden birini sunuyor.

 

Zorlu arazi şartlarında maksimum güvenlik

Yenilenen Isuzu D-Max, pek çok aktif ve pasif güvenlik özelliği ile sunuluyor. Çarpma durumunda darbe enerjisini emme amacıyla yeniden tasarlanan ön tampon ve kaputla güvenliği artırılıyor. Kaput, yukarıdan bir darbe aldığında bükülecek şekilde tasarlanırken kaputla motor arasındaki mesafe artırılarak kaputun bükülebileceği ekstra bir alan yaratılıyor.

Dört kanallı ABS (kilitlenme karşıtı frenleme sistemi), EBD (elektronik fren gücü dağılımı), BAS (Fren Destek Sistemi), TCS (Çekiş Kontrol Sistemi) ve motor yönetim sistemiyle bağlantılı olarak ESC (elektronik stabilite kontrol), bir veya daha fazla tekerleğe fren uyguluyor ve sürücünün şeridinde kalmasına yardımcı olmak için motorun gücünü düşürüyor. ESC sistemi aynı zamanda yokuşta kalkış desteği (HAS) ve Yokuş İniş Kontrol sistemini (HDC) de destekliyor.

Aracın dik arazi engebelerinden inmesine olanak tanıyan Yokuş İniş Kontrolü (HDC), direksiyonun sol alt kısmındaki bir butonla devreye sokuluyor. D-Max, rakiplerinin aksine HDC sistemini 4WD’de olduğu gibi 2WD modunda da kullanmaya imkan tanıyor.

TCS sistemi, arka tekerleklerin ön tekerleklerle aynı hızda dönmesini kontrol ederken ayrıca arka tekerleklerin her ikisinin de hız uyumlarını sağlamak için hız sensörleri vasıtasıyla her bir tekeri izliyor. 2WD modellerinde arka tekerleklerden biri veya her ikisi daha hızlı hareket ederse, TCS bu tekerleğe düzgün bir şekilde fren basıncı uygulayarak yavaşlatıyor. 4WD modellerinde ise TCS sistemi, 4WD devreye girdiğinde her dört tekerleği de izliyor. 4WD’de, herhangi bir tekerlek diğer tekerleklerden belirgin bir şekilde daha hızlı dönüyorsa, TCS bu tekerleğe düzgün bir şekilde fren basıncı uygulayarak yavaşlatıyor.

Bu da diferansiyelin tahrik edilen tekerleklere güç aktarmaya devam etmesini sağlıyor. Ayrıca, duruma bağlı olarak, motor gücünü azaltmak için motor elektronik yönetim sistemine bir sinyal gönderiyor. Bu sayede TCS, araç kontrol kaybını aktif bir şekilde önlemeye yardımcı oluyor.

Dayanıklılığı ve gücüyle bilinen D-Max’in yenilenen modeli de tüm arazi şartlarında gidebilmesine olanak tanıyan Shift On The Fly 4×4 çekiş kontrol ünitesine sahip. Sürücü vitesin arkasında yer alan döndürülebilir diferansiyel ayarı sistemini çevirerek farklı çekiş kontrol sistemlerini devreye alabiliyor. Normal yol şartlarında 2WD-H kullanılırken, yağışlı, mıcırlı veya karlı zeminlerde 4WD-H sistemi devreye alınabiliyor. Kayalık, bozuk yollar, su geçişleri gibi zeminlerde ise 4WD-L ile düşük hızda engeller aşılabiliyor.

Shift On The Fly 4×4 sistemi sayesinde kayalıklardan kum zeminlere, engebeli tepelerden mıcır yollara, bozuk asfalttan 70 cm’e kadarki su geçişlere kadar tüm yol şartlarında araç konforlu ve güvenli bir sürüş sağlıyor.

Bu güvenilirliği elbette büyük bir sağlamlıkla üretilen D-Max şasisi sağlıyor. Yeni D-Max’in şasisi Isuzu kurum içi testlerinde burulma sertliği adına 1,4 milyondan fazla kez sürekli test edilirken, kabin arkası da 70 binden fazla kez sürekli dayanıklılık testlerine maruz kalarak güçlü ve her şarta hazır bir pick-up olarak yollara hazırlanıyor.

Yeni Isuzu D-Max’in şasi uzunluğu ve dış tasarımı elbette belirli bir amaç için şekillendi. Araç şehir içinde şık bir görünüm sunarken, arazi şartlarına uyum sağlayacak şekilde de özellikleri barındırıyor. Yaklaşma açısı 30 derece, ayrılma açısı 23 derece olan Yeni D-Max, 49 derecelik yan eğim açısıyla da maksimum off-road keyfi sunuyor.

 

Dizel motorda üstün Japon deneyimi

Temelleri 1893 yılında atılan Isuzu markası, ilk dizel motor geliştirmesini 1934 yılında yaptı. Dünya genelinde 29 ülkede çeşitli ticari araç kategorilerinde 1 numara olmasını sağlayan 80 yıllık dizel motor deneyimi, Isuzu Motors Limited’in Japon pick-up’lar içinde ön plana çıkmasını sağlıyor. Halen ticari bir araç üreticisi tarafından üretilen otomotiv sektörünün tek pick-up’ı olan D-Max, sağlamlık DNA’sını yeni nesilde otomobil hissiyatıyla harmanlıyor.

Bugüne kadar 26 milyondan fazla dizel motor üreten firma, birçok ilkleri de dünya otomotiv endüstrisinin kullanımına sunuyor. D-Max, dünyada bir pick-up araçta otomatik şanzımanın sunulduğu ilk araç olurken, yeni neslinde de kullanılan Shift on the fly (dönebilen çekiş kontrol sistemi butonu) sistemini ilk üreten ve bu sistemi tüm dünyanın kullanımına imkan tanıyan marka olarak da dikkat çekiyor.

Japonya’nın ilk binek araç dizel motorunu geliştiren Isuzu, enjeksiyonlu dizel motorlar için endüstri standardı haline gelen ön yanma odası tasarımı, ilk çalıştırma esnasında motorun ön ısınma süresini ortadan kaldıran “Ultra Quick on Start” (QOS) sistemini ve dizel motor teknolojisi konusunda onlarca çözümüyle dünyada ilkleri gerçekleştiren marka deneyimini, ürettiği her aracına aktarıyor.

Yeni D-max’in yeni nesil motoru ISUZU gerçeğinin en yeni kanıtı. Güç kaybetmeden ama çevreye saygı gösteren, daha ekonomik 1.9 litre motorla pick-up segmentinde yeni bir çağ açıyor.

Diğer Haberler

ADAS yazılım inovasyonunu bir üst seviyeye taşıyor

Hexagon, bulut tabanlı kalite testi otomasyon çözümü ile ADAS yazılım inovasyonunu bir üst seviyeye taşıyorHexagon’un bulut tabanlı yeni çözümü, “gerçek dünya”dan alınan kapsamlı araç...

Alman Teknolojisine Sahip Yeni Opel Grandland Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland yeni nesliyle 1 milyon 804 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. İlk etapta hem 504...

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu “Velinin Karnesi Nasıl?

TOSFED "Velinin Karnesi Nasıl?" Projesi 2025 Yılında 30 Şehre Daha Ulaşacak. Bu Projede Öğrenciler Velilerine Karne Notu Veriyor Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Kadınlar Komisyonu...

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

Goodyear ve TNO, olumsuz hava şartlarında yaşanabilecek kazaların önüne geçmek için geliştirdikleri Araç Entegrasyonunu tanıttı. Goodyear Tire & Rubber Company, TNO ile iş birliği yaparak...

Sürdürülebilir kasko ile avantajlı ürünler

Allianz Türkiye, Türkiye’nin ilk “sürdürülebilir ürün” sertifikalı kaskosunu sektöre kazandırdı. Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir finans çerçevesinin temel taşı kabul edilen AB Taksonomi kriterlerinin tüm gerekliliklerini...

SWM G03F Modelinde Ocak Ayına Özel Nakit Alım

7 Kişilik SWM G03F, Üstün Fiyat Performans Oranı ve Nakit Alım Fırsatıyla Ocak Ayında da Çok Cazip!  Üstün özellikli modelleriyle dikkat çeken İtalyan SWM Motors,...

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk”

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk” sloganıyla Türkiye’de elektrikli araç kullanıcılarının şarj bulamama tedirginliğini her geçen gün azaltıyor. Türkiye'nin ilk elektrikli şarj işletmecisi lisansına sahip EN YAKIT,...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...