SON DAKİKA

Test Sürüşü: Yeni Renault Koleos 1.6 litre 130 beygir X-Tronic Dizel!

Bu haber 08 Ekim 2017 - 9:09 'de eklendi ve 1.307 views kez görüntülendi.

Test Sürüşü ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay

Yeni Renault Koleos: YENİDEN DOĞUŞ!

Global olarak, Renault-Nissan ittifakının bir birleşimi sonucu, tam anlamı ile küllerinden yeniden doğmuş olan; Yeni Renault Koleos için bunu söylememiz gerekir. 5 yıllık uzun bir aradan sonra ilk defa yeniden Renault Koleos daha önce hiç olamadığı kadar iddalı ve çekici tasarıma kavuşan hali ile karşımıza daha güçlü çizgiler ve hatlar ile çıkıyor, çıktı. Yeni Koleos’u bu hali görmek bizi şaşırtmadı. Çünkü o dünya genelinde 1.5 milyondan fazla satan Nissan X-Trail’in SUV alt yapısı ve genleri ile donatılarak Türkiye pazarına geçtiğimiz Haziran ayı itibarı ile, 4×2 ve 4×4 (sürekli dört çeker) seçenekleri ile sunuldu.

Yeni-Koleos-Test-01

Test sürüşünü yapmış olduğumuz 4×2 olan, 1.6 litrelik dizel 130 beygir gücünde ve X-Tronic otomatik şanzımana sahip olan modeli. Aracımızın dış tasarımına öncelikle göz attığımızda gayet düzgün duran yakışıklı bir model olduğunu görüyoruz. Tamamı ile yenilenen tasarımda, ön kısımda yer alan ve gündüz yanan Renault imzalı Led farlar aşağıya doğru düzgün bir J şeklinde yanıyor. Kaputun orta bölümünde yer alan güçlü parlak aliminyum ızgara ve amblem yer almakta. Yine ön kısımda bulunan sis farları ise yuvarlak şekilde konuşlandırılmış. Aracımıza yan taraftan baktığımızda ise oldukça uzun bir kesit dikkat çekerek, Audi, Skoda ve hatta Range Rover’ı andıran karma bir tasarım çizgisi hatlar ile güzel bir tasarım karekterini yansıtmakta. Özellikle kapı altlarında bulunan ve Koleos SUV’u vurgulayan plastik siyah korumalar arazi için uyumlu. Tam olarak bir pick-up araç yüksekliğine kavuşan Yeni Koleos yerden 210mm yüksek. Üzerinde bulunan 19 inç çok koldan oluşan alaşımlı jantları ve Kumho marka asfalta uygun lastikleri ile oldukça yüksek durmakta.

Yeni-Koleos-Test-02
Arka tarafına geçtiğimizde ise yepyeni bir Renault tasarımı ve kimliği olan aynı zamanda Megane ve Talisman modellerinden alınmış arka farlar bagaj kapağına kadar uzarken, gündüz yanıp sönen led farlarına da sahip. Arka tarafta bagajın ve tamponun hemen alt kısmında bulunan sensör yardımı sayesinde anahtardan kapılarınız açık iken ayağınızı tamponun altında tutmak sureti ile ellerinizi kullanmanıza gerek olmadan bagaj kapağını artık açabilirsiniz. Otomatik olarak açılan bagaj’a göz atacak olursak; tek parçadan oluşan yekpare bir kapak üzerinde düz bir alan bizi karşılıyor. Bagaj içinde bu kapağı kaldırıp açtığınızda ikinci bir bölme olarak aracın lastik tamir kiti ve teknik malzeme bölümü yer almakta. Onun ise yine altında orjinal stepne lastik bulunuyor.

Yeni-Koleos-Test-03

Yine bagaj bölümünde sağ ve solda yer alan gizli kollar yardımı sayesinde arka koltukları tek bir el hareketiniz ile öne doğru çok hızlı yatırabilirsiniz. Arka koltuklar yattığı zaman ise size bin litreden fazla bir bagaj kapasitesi geniş bir kullanım alanı var.

Yeni-Koleos-Test-04
Toplam 5 koltuklu versiyon ile şu anda Türkiye pazarına sunulan Koleos’un arka koltuklarına geçip oturduğumuzda ise yüksekte bir oturuş pozisyonu bizi karşılıyor. Bu anlamda arka koltuklarda sol,sağ ve orta kısımda oturan yolcular rahat bir şekilde yolculuk yapabilirken, sınıfında oldukça fazla bir diz mesafesi sunan Koleos’ta geniş ferah bir arka taraf sizi bekliyor. Arka tarafta oturan yolcular için iki adet klima çıkışı, iki adet usb girişi ve çakmaklık girişi yer almakta. Bu özellik ise Koleos için bir artı. Önden arkaya doğru uzanan cam tavan arkada oturan yolcular içinde bir ayrıcalık. Aynı şekilde yarım olarak sanroof şeklinde de açılarak kullanılabillmekte. Yeni Koleos’ta standart olarak tüm koltuklar deri döşeme ve rahat. Arka bölümünde orta kısımda koltuk arasında açılabilen bardaklık koyma alanı ayrıca yer almakta.

Yeni-Koleos-Test-05

Koleos’un sürücü bölümüne göz attığımızda ise, yine Megane ve Talisman modellerinden hatırlayacağınız ön gösterge paneli, Renault’un diğer modellerinde de kullandığı 7 inç ve 8.3 inçlik seçenek ile tablet ekran yer almakta. Bu tablet ekranda neredeyse araca ait tüm bilgileri ve seçenekleri ayarlamanız mümkün. Aslında Koleos’un tüm sürücü kullanım bilgileri ve hatta yan tarafta oturan yolcu içinde media ve klima ayarları bu ekranda bulunmakta. Ekranın hemen altında ise koltuk ısıtma düğmeleri, start-stop açma-kapama düğmesi ve ECO kullanım tuşu yer alıyor. Aracın direksiyonu ise sportif şekilde tasarlanmış.

Yeni-Koleos-Test-06

Ön kısımda kullanılan sert malzeme kalitesi genel olarak baktığımızda göze biraz fazla gözüksede Koleos ile bir iki gün geçirdiğinizde artık bunu çok fazla dert etmiyorsunuz. Koleos’ta bulunan güvenlik donanımları da arttırılmış. Bu anlamda aracımızın sağ ve sol aynalarında araç sollama ve kör nokta uyarı sistemi bulunuyor. Aynada sarı yanan ışık sizi uyarmakta. Şerit takip sistemini ise tablet dokunmatik ekrandan açabilirsiniz. Bu sistem sizi şeritte tutmaya yardımcı olurken, herhangi bir şekilde şerit taşmalarınızda sağ ya da sol hopörlerden çıkarmış olduğu yüksek gürültü ile sizi uyarmakta. Yeni Renault Koleos NCAP çarpışma testlerinden ise; yetişkin yolcu korumasında yüzde 90, çocuk yolcu korumasında yüzde 79, yaya korumada yüzde 63 ve güvenlik desteğinde yüzde 75 puan almış olduğunu Renault’tan bize gelen bilgiler doğrultusunda ayrıca paylaşmaktayız.

Yeni-Koleos-Test-07

Şimdi isterseniz birazda Koleos’un 1.6 litre dizel 130 beygir yeni ekonomik motorundan ve sürüş özelliklerine geçerek bahsedelim;

Yeni-Koleos-Test-08
Yeni Koleosta öncelikle oldukça kullanışlı ve sürücüler için göze iyi gözüken bir gösterge paneli bulunmakta. Gösterge paneli de dahil olmak üzere, iç aydınlatma ve değişen tema renkleri ile size farklı sürüş hissiyatı vermesi de sağlanmış. Yine araç kullanırken lazım olan navigasyon ekranı oldukça büyük şekilde tasarlandığı için kullanımda kolaylık sağlıyor. Özellikle güneş ışınlarından etkilenmeyen gösterge paneli ve tablet ekran sayesinde aracı güvenli bir şekilde kullanırken menüyü takip edebilirsiniz. Aracımız anahtarsız start&stop tuşu yardımı ile çalışıyor.

Yeni-Koleos-Test-09

Otomatik olarak X-tronic tasarlanan vites ve şanzıman görev yapmakta. Aynı zamanda vitesi manuel olarak ta kullanabilirsiniz. Bunun haricinde herhangi bir sport modu ya da direksiyonda size yardımcı olan vites kulakçıkları Koleos’ta yer almıyor. Tüm kalkış ve gücü yere veren Koleos ivmelenmesi bakımından 1.6 litrelik 130 beygir motor ile oldukça iyi. Özellikle hissettirmeden hızlı geçiş sağlayan X-tronic şanzıman ile vites geçişleri Koleos ile çok uyumlu ve iyi çalışıyor. Bu anlamda yalıtım anlamında ise herhangi bir şekilde gitmeye çalışan, gücü yere vermeye çalışarak bağıran motor sesini kesinlikle duymamanız güzel. Yeni Koleos’un tonajı ile 1.6 litrelik dizel motor ve uyumlu çalışan X-tronic otomatik vites size oldukça ekonomik bir yakıt sarfiyatı sürüşte sunuyor.

Yeni-Koleos-Test-10

Oldukça ekonomik olarak tasarlanan ve yüksek hacimli bu araçta yer alan 1.6 litrelik dizel motorun böyle SUV bir arazi aracında size bu kadar az ekonomik bir kullanım vaat etmesi bence rakiplerine göre oldukça iyi bir özellik. Sürüş esnasında özellikle hızlı girilen virajlı yollarda X-tronic şanzıman ile manuel olarak vites ufaltmalarına anında tepki alarak, aracın elektronik denge kontrolünü (ESC)’nin ise iyi çalıştığını söyleyebiliriz. Bu anlamda yeni Koleos ; Elektronik fren güç dağılımını ve yokuş kalkış desteğini bir dizi en son teknoloji sürücü destek sistemi tamamlıyor (ADAS). Tüm bu özelliklere R-LINK 2 tabletten erişilebiliyor ve şu avantajları sunuyor; – Aktif Acil Durum Fren Sistemi (AEBS Şehir içi ve Şehirler Arası) güvence veriyor. – Şerit Takip Sistemi (LDW) ve Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSW) uyarıyor. – Arka görüş kamerası, Otomatik Uzun/Kısa Far (AHL) ön, arka ve yan park sensörleri ve eller serbest park destek sistemi (Kolay Park Yardımı) destek veriyor. Renault markasının pasif güvenlik alanındaki deneyiminden faydalanan Yeni KOLEOS, bağımsız NCAP testlerinde mükemmelliği hedefledi.

Yeni-Koleos-Test-11

Özellikle şiddetli bir çarpışma durumunda kabini korumak için motor çerçevesinde elastik limiti çok yüksek çelik, yolcu güvenlik hücresinde de yüksek dayanımlı çelik kullanıldı. Darbe tipine ve yolcunun araç içindeki konumuna göre açılan iki adet ön hava yastığı, önde oturanlar için iki adet yan göğüs/omuz hava yastığı, iki adet perde hava yastığı, boyun incinmesini önleyen ön ve arka baş destekleri, emniyet kemeri altından kaymayı önleyen ön koltuklar ve çocuk koltukları için arka koltuk Isofix bağlantı yeri, araçta sunulan güvenlik ekipmanlarının arasında yer alıyor. Toplam uzunluğu 4,673mm olan aracın fiyatı, Türkiye’de satışa 173.150 TL’den başlayarak sunuluyor.