jaguar-f-pace-suv-test-surusu-02
Haberler Test

Test Sürüşü: Jaguar F Pace – R Sport 2.0 litre 180 beygir dizel otomatik AWD

JAGUAR F PACE R-SPORT

Yazı – Fotoğraf: Özgür SUNAY | Kartepe

Jaguar markasının Suv segmentine ilk giriş yaptığı kompakt sınıfta yer alan AWD otomatik dört çeker F Pace Suv modelini Kartepe’de yoğun kar altında dağ ve tali yollarda denedik. F Pace Suv aracımıza ön taraftan baktığımızda büyük bir hava giriş ızgarası olduğunu ve marka kimliği olan Jaguar logosunu görüyoruz. Jaguar’ın kendi imzasını taşıyan kısık J farları F Pace tasarımında da kullanmış. Zaten F Pace Suv modeli Jaguar markasının daha hızlı ve sportif modeli olan F Type’ın genleri üzerine kurulu olarak, F Type modelinin biraz daha fazla uzunu ve yerden daha fazla yüksek olarak tasarlanmış halidir. F Pace Suv aracımız biraz daha büyük hatlara sahip olması bakımından aslında kompakt Suv sınıf ile daha büyük normal Suv sınıfı arasında kalıyor da diyebiliriz. Jaguar F Pace Suv aracımız Türkiye pazarına 2.0 litre 180 beygir dizel ve 3.0 litre 300 beygir olarak iki farklı motor seçeneği ile sunulmakta. Test sürüşü yapmış olduğumuz ise 2.0 litre 180 beygir AWD dizel otomatik motor seçeneği. Test modelimiz aynı zamanda R Sport donanım paketine sahip. R Sport donanım paketi ile beraber satın aldığınızda aracın anahtarına basıp kapıları ilk açtığınızda açılan yan aynalar yere süzme ışık şeklinde Jaguar logosunu yansıtmakta özellikle geceleri ya da kapalı otoparkta bunu daha net görmeniz mümkün. Üst tarafta cam tavan ve bir sunroof yer almakta. R Sport donanım paketi ile beraber yine aracın üzerinde siyah çıtalar hâkim.  F Pace Suv aracımıza yandan ve arkadan baktığımızda Land Rover modellerini de anımsattığını görüyoruz. F Pace aracımız çok yönlü sportif aktivite aracı özelliğini (Suv) taşıdığı için Jaguar mühendisleri araç ile beraber satın alabileceğiniz bir bileklik tasarlamışlar. Herhangi bir sportif aktivite yapacağınız zaman anahtar yerine saat şeklinde olan bu bilekliği takmanız aracı spor aktivite dönüşü kapılarını açmanız için yeterli olacaktır. Jaguar F Pace aracımızın arka bagaj kısmına göz attığımızda büyük Suv araçlar kadar çok geniş olmayan yeterli düzeyde bir bagaj hacmi ile karşılaşmaktayız. F Pace test aracımız R Sport donanıma sahip olduğu için tam boy ölçülerde yedek lastik ve Jant bu donanım ile beraber size veriliyor. Şayet R Sport paket ile satın almak istemezseniz yedek lastik alanı bu esnada boş kalarak eşya koyma alanı olarak size alternatif ikinci gizli bir alan oluşturmakta. F Pace aracımızın arka yolcu oturma alanına baktığımızda yeterli düzeyde baş ve diz mesafesinin olduğunu görmekteyiz. Arka koltuklar elektrikli tuş yardımı ile sırt bölümü öne arkaya doğru ayarlanabilmekte. R Sport donanım paketine has olarak arka camlar güneş geçirmez koyu renk olarak sunulmakta.

jaguar-f-pace-suv-test-surusu-01

F Pace aracımızın arka bölümünde 2 adet USB 1 Adet 12 volt çıkışı ve kol dayama ünitesi içerisinde yer alan 2 adet bardak koyma alanı mevcut. Sürücü koltuğuna geçtiğimizde ise sürüş pozisyonunda aracımız birçok özelliği bulunduran anahtar sistemi sayesinde Start-Stop başlama tuşuna basarak çalışmakta. Kısa zaman içinde döner silindir şeklinde yer alan vites topuzumuzda yükselerek kullanıma hazır hale geliyor. Gözümüze ilk çarpan ise F Type modelinden esinlenilmiş sportif direksiyon yapısı ve üzerinde yer alan R Sport donanım logosu. Sol tarafta biraz aşağı konuşlandırılmış arka bagaj açma-kapatma tuşu ve LDW denilen şerit takip asistanı tuşu yer almakta. Hemen önümüzde sağ tarafta 8.5 inçten oluşan medya ve bilgi ekranı yer almakta. Bilgi ekranı altında konsolda çift bölmeli bir klima sistemi yer alıyor. Direksiyon derinlik ve yükseklik ayarı elektrikli bir tuş yardımı ile kolayca yapılıyor. F Pace Suv aracımızda F1 vites kulakçıkları da sürüşe yardımcı olması açısından direksiyonla bütünleşmiş. Direksiyondaki sol menü tuşundan aracın yol bilgisayar sistemine ulaşarak sürüş desteği modları çarpışma ikazı, şerit takip uyarı sistemi, yol bilgisayarını da bu tuş yardımı ile ulaşarak kontrol edebilirsiniz. Lastik basınç ayarlarına kadar görebildiğiniz bir bilgi sistemi yer alıyor. Direksiyonda sağ tarafta R Sport donanım ile hız sabitleme sistemi ayar tuşu yer almakta. Jaguar F Pace kendi sınıfında 1.770 kg. ile hafif alüminyum çelik yapısı ile en hafif üretilen Suv araçlardan biri. Güvenlik sistemi bakımından ise arka tarafta römork devrilmesini ya da savrulmasını önleyici sistemde Jaguar F Pace Suv aracımızda mevcut. Jaguar F Pace Suv aracımızda farklı sürüş modları bulunmakta. Bu sürüş modlarını ve döner silindir şeklindeki vites yapısını aslında Land Rover modellerinden çok iyi hatırlayacaksınız. Aynı ve benzer sistem F Pace Suv modelinde de yer alıyor. İlk başta dinamik sürüş modu bulunuyor. Bu mod tuşunu aktif ettiğinizde araç size daha seri bir sürüş yapmanızı sağlıyor. Hemen yanında Normal mod sürüşe uygun tuş bulunuyor. Aracımızı AWD otomatik 4 tekere eşit miktarda güç dağılımı şeklinde bu moda normal standart ayarları ile kullanabilirsiniz. Eco sürüş mod tuşu yer almakta. Eco mod tuşu aktif iken tabiî ki aracın gaz tepkileri daha geç cevap veren daha ağır kullanım sunan bir mod. Aynı şekilde süspansiyon yapısında da aracın bir rahatlama ve yumuşama hissediyorsunuz. Eco sürüş mod aktif iken aracın yakıt sarfiyatını en düşük ve verimli şekilde kullanmanız sağlanmış. Kartepe’de yoğun kar altında test sürüşünü yapmış olduğumuz Jaguar F Pace aracımızı biz kar-buz ve yağmur sürüş mod tuşu aktif iken kullanmayı uygun görerek bu mod ile aracın performansını doğal ortamda denedik.

jaguar-f-pace-suv-test-surusu-02

jaguar-f-pace-suv-test-surusu-02

Tabi ki Goodyear marka 4×4 Suv araçlar için özel üretilmiş Kış Lastiklerimizin önemi burada küçümsenmeyecek kadar başarılı. Birçok aracın giremediği hatta devrildiği kaydığı kar ile örtülü tali dağ yolundan en tepeye Doruk noktasına kadar çıktık. Kar-Buz sürüş mod seçili iken aracın gaz tepkileri ve süspansiyon yapısı lastiklere dağılan güç aktarım oranı çok iyi bir şekilde hareket etmemizi sağladı. Bu bakımdan işe yaradığını da test ederek gördük. Eğim inişlerde ise dağ yolundan dönüşümüzün karanlık akşam olması ve yoğun sis olması sebebi ile de yağan kar altında kapalı olan dağ yollarında el freni tuşu yardımı ile hareket ettik. Normal şartlarda bu tarz durumlarda el frenine dokunmak özellikle büyük araçlar için hemen arka tarafının kayarak yön değiştirmesi ile tehlikeli bir durum meydana getirir.  Jaguar F Pace aracımızda ise hiçbir şekilde fren pedalına basılı olmadan yalnızca ufak el parmak hareketlerim sayesinde el frenini çek bırak yaparak aracı yavaşlatmak sureti ile dar ve kaygan zeminli dağ yolundan güvenli olarak inmeyi başarabildik. Araç hiçbir şekilde uçurum kenarına sahip eğim inişli buz ve kaygan yoldan arkadan yön değiştirip kayma yapmadı. Çok güvenli bir şekilde aksine öne doğru yığılıp kalmak ve 4 tekere eşit olarak dağıttığı frenleme sistemi ile özellikle bu zor ortamda güven verdi. Bunun normal binek araçlarda ya da iki çeker araçlarda yapmaya kalkarsanız araç siz daha el frenine dokunduğunuz anda arkadan kaymaya başlar. Hiçbir şekilde aracı frene basarak durduramayacağınız gibi araç kayma yönüne doğru yön değiştirmek sureti ile aracınızın arka tarafı sizi farklı yönlere ve çok tehlikeli sonuçlar ile bitebilecek bir yere sürükleyebilir. Bu bakımdan normal el frenlerinizi karlı buzlu ortamlarda özellikle eğim inişlerde kullanmamanızı tavsiye ederim.

20161130_120137_richtonehdr 20161130_120207_richtonehdr 20161130_120213_richtonehdr 20161130_120219_richtonehdr 20161130_120230_richtonehdr 20161130_120240_richtonehdr 20161130_120249_richtonehdr 20161130_120303_richtonehdr 20161130_120317_richtonehdr 20161130_120328_richtonehdr 20161130_120351_richtonehdr 20161130_120407_richtonehdr 20161130_120425_richtonehdr 20161130_120622 20161130_120628 20161130_194047

20161201_122219_richtonehdr

20161201_122506_richtonehdr 20161201_122523_richtonehdr 20161201_122530_richtonehdr 20161201_122730 20161201_122732 20161201_123619_richtonehdr 20161201_123642_richtonehdr 20161201_123652_richtonehdr 20161201_123710_richtonehdr 20161201_123758_richtonehdr 20161201_123952 20161201_124004 20161201_124012 20161201_124014 20161201_124016 20161201_124829_richtonehdr 20161201_124836_richtonehdr 20161201_124851_richtonehdr20161201_124942_richtonehdr 20161201_124954_richtonehdr 20161201_125108 20161201_125110 20161201_125112 20161201_125120 20161201_125125 20161201_125144 20161201_125149 20161201_125151 20161201_125621_richtonehdr 20161201_125637_richtonehdr 20161201_125641_richtonehdr 20161201_125659_richtonehdr 20161201_125709_richtonehdr 20161201_125716_richtonehdr 20161201_125724_richtonehdr 20161201_125733_richtonehdr 20161201_125740_richtonehdr 20161201_125802_richtonehdr 20161201_125807_richtonehdr 20161201_125811_richtonehdr 20161201_125823_richtonehdr 20161201_125926_richtonehdr 20161201_125933_richtonehdr 20161201_125942_richtonehdr 20161201_125948_richtonehdr 20161201_125956_richtonehdr 20161201_130308_richtonehdr 20161201_130314_richtonehdr 20161201_130318_richtonehdr 20161201_130327_richtonehdr 20161201_130336_richtonehdr 20161201_130348_richtonehdr 20161201_130400_richtonehdr 20161201_130412_richtonehdr 20161201_130416_richtonehdr 20161201_130421_richtonehdr 20161201_130424_richtonehdr 20161201_130750_richtonehdr 20161201_130755_richtonehdr 20161201_130803_richtonehdr 20161201_130808_richtonehdr 20161201_130815_richtonehdr 20161201_130828_richtonehdr 20161201_130834_richtonehdr 20161201_130843_richtonehdr 20161201_130857_richtonehdr 20161201_130912_richtonehdr 20161201_130915_richtonehdr 20161201_130927_richtonehdr 20161201_130933_richtonehdr 20161201_130939_richtonehdr 20161201_131037 20161201_131051 20161201_133338_richtonehdr 20161201_133348_richtonehdr 20161201_133354_richtonehdr 20161201_133358_richtonehdr 20161201_133407_richtonehdr 20161201_133515_richtonehdr 20161201_133538_richtonehdr 20161201_133544_richtonehdr 20161201_133634_richtonehdr 20161201_133644 20161201_133646 20161201_135419